Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bolig agent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære bruger,

Jeg har en stor drøm om, at starte en agent virksomhed med salg af ferieboliger i udlandet til det skandinaviske marked.

Jeg har et par års erfaring med ejendomshandel i Danmark men er dog ikke uddannet ejendomsmægler.

Er der nogen som har noget erfaring med det slags og kan evt. Være behjælpelige med oplysninger det vigtigste er lovgivning hvad men må og ikke må. Her tænker jeg på da jeg ikke er uddannet ejendomsmægler vil da være visse områder jeg skal passe på med men Hvor går grænsen, så jeg ikke kommer til at lavet noget ulovligt.

Håber der er nogen herinde som har været det igennem og kan bidrag med oplysninger.

På forhånd tak.
Fra København
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Fra  RobinHus A/S Skrevet kl. 23:25

Hej,

Det lyder da som et spændende projekt. Efter at have været dødt i et par år, er det min fornemmelse, at der er  en gryende interesse for udenlandske boliger igen.

Du finder de relevante regler her (DEs udlandsnormer):
http://www.de.dk/Mæglerydelser/Køb+i+udlandet/Udlandsnormer/

Basalt set kan du ikke fungere som mægler, men skal fokusere på rollen som agent (og gøre det tydeligt for alle parter - særligt køber - at du ikke er mægler i sagen.

Mvh

Torben Andersen

RobinHus

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:42
Hej Torben,

Tak for dit svar.

Jeg er helt indforstået med, at jeg ikke kan fungere som mægler da jeg ikke har uddannelsen. Jeg har bare været lidt i tvivl hvor grænsen går fra en mægler og en agent, og efter jeg nu har undersøgt det en del vil jeg mene, at som du også skriver hvis jeg gøre det tydligt især over for køber, at jeg ikke er mægler og måden jeg markedsføre mig så skulle der ikke være noget problem i at jeg driver en agent virksomhed eller ?

Min plan er nemlig, at jeg vil lave et par aftaler med mægler/ byggeherre som har boligerne og jeg skal markedsføre det via mit hjemmeside og ellers bare henvise kunderne til dem.

Med venlig hilsen

Driton
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)