Hej Jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med at lave tryk klare PDF filer, som bliver genereret ud fra et scripts som er lavet i fx ASP. Jeg ved at der findes ASP komponenter der kan bruges til at danne PDF filer, men er disse gode nok til at lave fx en 30 siders tryk klar PDF fil? Det hele skal selvfølgeligt være sat op med layout osv. Grunden til at det skal dannes ved brug af et scripts sprog som fx ASP/PHP er at det skal være muligt at generere filen, ud fra nogle valg der laves forinden på et website, herefter hentes billeder og tekst fra en database, og"indsættes" så i den tryk klare PDF fil. Vi kan herefter sende filen til et digital trykkeri som kan printe/trykke PDF filen på papir, til fx en brochure/folder eller lign. Nogen der har erfaring med dette, eller ved om det er muligt? |
Erfaringer med at lave tryk klar PDF genereret fra fx en ASP side?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Jeg bruger dog java, men det er intet problem at få det til at spille sammen med databasen. Jeg sender dig en privat besked. |
Hvis du bare skal generere et A4-dokument, som skal printes på hjemmeprinteren, så er der vel ikke andet en selve layoutet, som spiller en rolle? Jeg har arbejdet med PDF gennem PHP... At det så er sin sag at sætte pænt op i spalter og korrekt spatiering er en anden sag. Men det kan lade sig gøre. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej Peter Når jeg siger trykklar, så mener jeg klar til at fx et digitaltrykkeri vil kunne lave et mindre katalog/brochure ud fra den dannede fil, dermed kan der som du siger evt. også være brug for plads til beskæring osv. Det vil være et rimeligt kompliceret katalog/brochure, som kan variere i størrelse fra 10-48 sider og i op til 700 forskellige eksemplarer, med forskellige billeder, tekster hentet via en database, ud fra nogle specifikationer som vi skal fastsætte, inden genereringen af filen, evt. via et website. |
Jeg har erfaringer i at lave PDF i ASP. Har bla. også lavet et program der kan foretage nogle udregninger og laver et PDF dokument med beregningerne. De er på ca. 6-8 sider. Sidetallet er ikke noget problem. Det er mere hvad trykkeriet kræver. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Vi har lavet en løsning til Din Tuborg, hvor der bliver genereret et PDF-ark med kundens øl-etiketter, som sendes direkte til trykkeriet til digitaltryk. Du er meget velkommen til at kontakte mig på PM eller mail kma(a)moskjaer.dk, hvis du har spørgsmål eller vi kan hjælpe med noget. |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)