Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte Wordpress rundt på samme domæne?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino venner.

jeg er lige gået i gang med at lave en Wordpress side inkl. Wordpress webshop, og på det domæne hvor den skal være ligger der i forvejen en hjemmeside i roden, jeg tænker på, at midlertidig og installere og ligge wordpress siden på en underside og når den så er færdig ligge den over i roden, da den anden hjemmeside skal slettes.

Men, har ikke erfaring med om det kan lade sig gøre, om det er for stort et arbejde at gemme, exportere og reinstallere, eller om jeg skal vente til designet af siden er færdig og så slette den nuværende side og installere wordpress siden hvor den rigtigt skal ligge?

Den side der ligger der nu, skal helst ikke være nede i for lang tid og hvis jeg først skal til og installere, sætte op ogsv. så vil der naturligt være nogle dage hvor siden ikke er tilgængelig...

Er der nogen der har prøvet det eller noget lign. og vil hjælpe med lidt support på det område? Eller er der ingen nem vej igennem denne udfordring.?

på forhånd tak.

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Man kan sagtens flytte en WP installation. Det er stortset bare at eksportere databasen og flytte filerne inkl. plugins. Sørg for at tjekke database indstillingerne ved eksport, så du kan lave dem identisk ved import. I phpmyadmin kan det nemt screenshottes. Du kan i øvrigt finde en udmærket guide her. Jeg er klar over at guiden er til at flytte et site til et andet domæne, men det er i princippet det samme der skal gøres, for at flytte til en anden folder. Du kan evt. teste med at flytte til en anden subfolder inden du lægger det på root addressen.

Der findes nogle plugins der kan gemme en fil der er klar til flytning for dig. Det vil jeg ikke anbefale, da siden ikke skal være specielt omfattende, før det kan give problemer.

Husk at sætte noindex på shoppen, hvis du udvikler den et andet sted, end der hvor den skal ligge. Det kan du gøre under privatlivsindstillingerne.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Allan får det til at lyde nemt, i langt de fleste tilfælde er det også korrekt, men der findes eksempler, hvor det ikke altid "bare" er at flytte rundt. Hvis du har mod på at gøre det selv, findes der mange guides rundt omkring og den Allan linker til, er en af de mere detaljerede af slagsen.

Hvis ikke du har mod på at gøre det selv, kan jeg assistere dig med flytningen (har flyttet en række sites tidligere). Send en PM, eller en mail via min hjemmeside, hvis du får brug for hjælp.

/Henrik

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhmmm - jeg tror i gør processen mere besværlig end den er.

Opgaven, som jeg læser det, lyder: "Jeg skal flytte en WP fra en subfolder, og ud i roden af mit site"

Det betyder, der skal ikke eksporteres noget som helst, og er de plugins du benytter skrevet ordentligt er alt med relative stier.

I bund og grund er det bare at flytte indholdet af din mappe, til den nye mappe. Database, passwords etc er jo uforandret.

Du kan jo starte med at kopiere indholdet fra mappen ud i roden, og så teste om det fungere...

Får at skære det ud i pap:

Roden af dit site: /var/www/underhylebloggen.dk

Din WP-subside: /var/www/underhylebloggen.dk/dev

De 2 kommandoer du skal bruge:

cd /var/www/underhylebloggen.dk/dev
mv * ..

Ved behov, oversæt det selv til Windows'sk...

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar.

Jeg bruger Filezilla, så havde egentlig tænkt mig at experimentere med, at prøve det sidste forslag fra M Munksgaard bare ved at kopiere mappen og flytte alle filerne over i roden. og se hvad der sker, jeg har muligheden for, at prøve det på nogle test domæner jeg har andet steds.

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)