Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasingaftaler - Hvordan og hvad må jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og spekulerer lidt på formidling af produkter som leasing/udlejning. Hvad er den egentlige forskel på disse to metoder? Ikke småting med de større forskel.

Samtidigt vil jeg gerne vide om der findes steder hvor jeg kan downloade eller finde standard leasing aftaler eller om det er absolut nødvendigt at betale en advokat adskillige tusinde for at lave et specifikt itl mit behov?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 12:33

@Agora-Live: Nu ved jeg ikke, om du er interesseret i privat- eller erhvervsleasing, men FDIM har en privatleasingkontrakt, du kan downloade gratis her.

Man taler om to hovedformer for leasing, nemlig operationel leasing og finansiel leasing.

Ved operationel leasing er fx service og forsikringsdækning (og andre ydelser) ofte en del af aftalen. Det er ofte ikke tilfældet ved finansiel leasing, der mest handler om at frigøre likviditet for leasingtager, der så til gengæld forpligter sig til at købe genstanden til sidst.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 11. Feb 12
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 12:53

Hej Kristian

Tak for det hurtige svar Smile

Der vil her så klart være tale om Finansiel Leasing, da produktet jeg sælger vil give virksomheder et overskud i form af besparelser, men kan være en bekostelig investering som vil tage 3-4 år at finansiere. Efterfølgende vil produkterne så bliver overdraget til virksomheden som så vil drage 100% nytte af besparelserne indtil en investering igen bliver nødvendig efter ca 6-7 år.

Vil aftalen kunne laves over en vilkårlig periode (24, 36, 48mdr?) og vil denne være uopsigelig fra leasingtagers side?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 13:20

Der er ikke nogen lov om leasing, så det står dig frit for at aftale hvad du vil med leasingtagerne. Uopsigelighed er helt normalt og én af de ting, der adskiller leasing fra leje.

Dog er der enkelte restriktioner, når du leaser til forbrugere, men på dit indlæg lader det til, at du retter dig mod erhvervsdrivende.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 11. Feb 12
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 13:28

100% korrekt kun leasing til erhverv.

Men når det så gælder om andet en biler, er FDM's aftale så særlig oplagt at bruge? 

Hvis jeg forklarer dig nærmere mit "projekt" kan du så lejes til at forklare/udfærdige de nødvendige papirer, da min idé samtidigt kræver eksterne investorer (private og erhverv)?

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 13:38

Enig, FDIM-skabelonen er ikke oplagt for dig.

Du er velkommen til at kontakte mig. Så kan vi se hvordan jeg kan hjælpe dig.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)