Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside om loppemarkeder - førstehåndsindtryk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Efter længere tid med finpudsning og med en egentlig lancering lige rundt om hjørnet, vil jeg meget gerne have hvis nogen vil tage sig tid til, at give mig et par ord om deres førstehåndsindtryk af siden.

Brugervenligheden bliver selvfølgelig vægtet højt og om det er en side folk fremover vil bruge.

Siden ligger her:

www.loppemarkeder.nu

Jeg kan fortælle at der arbejdes på en omfattende hjælpe-side, hvor brugere der oplever problemer vil kunne blive guidet i forskellige områder.

- og ja jeg kan godt se at hvis en hjemmeside er brugervenlig nok, så er hjælpesiden unødvendig ;o) - men stadig, for nogen vil det altid være rart at have og andre går bare udenom.

Jeg er selvfølgelig ude efter både ris og ros, men især ris må gerne begrundes, da det er nemmere at vurdere ud fra.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:31

Lækker side.

Designet passer rigtig godt til loppemarked stilen.

Det eneste som falder ved siden af, er det satens Facebook boks, men den er der jo desværre ikke det store at gøre noget ved :(

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:39

Jeres hjemmesiden adskiller sig fra konkurrentens ved at have nogle opdelinger i regioner og dernæst i byer.

Det synes jeg vil virke fint, og er såmænd idébærernde nok.

Så vælter læsset til gengæld totalt når det kommer til det grafiske. F.eks - hvorfor er byskiltene bulede/krøllede?

Kort fortalt så synes jeg at der er gjort nogle ting i det designmæssige fordi at man kunne, og ikke fordi det passer til konceptet. Jeg er helt på det rene med at loppemarkeder er papkasser og kalenderen er post-it - men siden hvornår sætter man huskesedler på papkasser.

Hvis ønsket er at give et overblik - hvorfor så alt det tingeltangel?

Førstehåndsindtrykket hos mig var en 1-2-3 hjemmeside (no offence to anyone) - og ikke en smart ting der skulle i favorit - skulle jeg nu få lyst til lopper. Der er jeres konkurrent trods alt bedre.

Michael

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 11:42

Hej Michael,

Tusind tak for de pæne ord :)

Ja Facebook boksen kan godt falde lidt ved siden af. Alternativet er umiddelbart at lave en label i samme stil som resten af designet, hvor man så henviser til Facebook siden, men det fjerner jo desværre det nemme i bare at klikke på "synes godt om".

En af de kommentarer der er kommet igennem processen, er at selve kalender delen hvor man kan se loppemarkeder måned for måned, ikke er synlig nok, så jeg har overvejet at fjerne den gule Post-it og i stedet sætte et kalenderblad ind der. Det fjerner måske noget af opmærksomheden fra Facebook boksen.

Tak for din kommentar i hvert fald :)

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 11:51

Dukkemageren:

Jeres hjemmesiden adskiller sig fra konkurrentens ved at have nogle opdelinger i regioner og dernæst i byer.

Det synes jeg vil virke fint, og er såmænd idébærernde nok.

Så vælter læsset til gengæld totalt når det kommer til det grafiske. F.eks - hvorfor er byskiltene bulede/krøllede?

Kort fortalt så synes jeg at der er gjort nogle ting i det designmæssige fordi at man kunne, og ikke fordi det passer til konceptet. Jeg er helt på det rene med at loppemarkeder er papkasser og kalenderen er post-it - men siden hvornår sætter man huskesedler på papkasser.

Hej Michael,

Tak for din kommentar :)

Hele konceptet i designet er at det er bygget op på en papkasse, som heldigvis også er tydeligt nok :) byskilte / indholdsbokse er papir og labels som er klistret på pappet og for at give det en mere klar effekt af at det er noget der ikke lige er spritnyt ned fra en hylde, så er det blevet lidt krøllet / medtaget.

Kalenderen er nu ikke post-it lappen, den henviser til Facebook delen - måske endnu en grund til at den post-it skal skiftes ud :) - men en Post-it på en papkasse er da ellers ofte brugt til at forklare hvad en papkasse indeholder og ikke "bare" en huskeseddel(?)

Det er selvfølgelig noget møg at hjemmesiden ikke er røget i din favorit med det samme, men ikke desto mindre er jeg glad for, at du tog dig tid til at komme med din mening!

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 12:07

Dukkemageren:

Hej igen Michael,

Lige en sidste kommentar til det med tingeltangel.

På forsiden lige nu under regionerne, er der 1 loppemarked pr. by og det kan måske derfor se lidt overvældende ud.

Men efterhånden som der kommer flere, så er de sorteret efter by og så marked, så du vil se: et byskilt - så alle markeder i den by - så nyt byskilt - så alle markeder i den by etc.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 15:45

Hvis der er andre der har lyst til at byde ind med en kommentar, vil jeg blive meget glad!

Med venlig hilsen

Tommy

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)