Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering af webshop. Kan jeg komme højere op på et "stort" ord i min branche.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 97
Fra  maling.nu Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle søde aminoer

Jeg er ved at ligge pænt på enkelte afde søgeord jeg gerne vil findes på, eks. blank vægmaling, god og billig maling, god træbeskyttelse m.m. Men det er alle longtail. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme på side 1 med ordet maling og også gerne med ordet træbeskyttelse, men det virker godt nok håbløst, især da der er stor konkurrence på ordet.

Kan det betale sig at optimere på sådan et enkelt ord og hvordan gør jeg det bedst. Skal jeg ind og putte ordet ind i flere af de eksisterende tekster eller skal jeg oprette flere undersider, med samme frekvens af ordet, som jeg har nu/højere frekvens. Skal jeg linkbuilde mere, skal jeg kigge på sidetitler, metatags- hvad gør jeg lige?

Jeg synes egentlig vi har en rimelig fordeling af besøgende. ca. 75% organisk søgetrafik, ca. 10% henvist/link og ca. 15% direkte trafik. Men det ville da være dejligt, om lidt flere også ville købe lidt. Er siden for lidt tillidsvækkende, er det fordi der er tale om varer uden brand eller hvad tænker i? Jeg kan sagtens bare være lidt utålmodig. Til information, gik vi online lige omkring 1. september 2011.

Det ville være rigtig dejligt, om nogle af jer, ville komme med lidt guldkorn til mig. i finder mig her: maling

Er håbløst dedikeret til nørderi med maling og farver. - Nørder nu også med webshop og SEO.

www.maling.nu

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 07:45

Ja du kan godt købe dig til optimering :) Og side 1 på de ønskede ord burde være muligt.

De keywords skal helst stå først i dine meta titles og meta descriptions.

Linkbuilding er meget vigtigt

- Alexander Baandrup Larsen

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 11
Fra  maling.nu Skrevet kl. 07:51

Så de ord jeg ønsker at optimere mest på, skal stå først i sidetitler og metabeskrivelser?

Hmm, er bare bekymret for om det kommer til at se mærkeligt ud.

Ja, søgemaskineoptimering er vigtigt, men kan det hjælpe mig med at komme højere op på enkelte ord, eller er det ikke kun siden, de sider jeg henviser til, der optimeres med links?

Tak fordi du ville bruge tid på at se efter, men jeg vil nu ikke betale mig fra det, hellere arbejde mig ud af det. :-)

Er håbløst dedikeret til nørderi med maling og farver. - Nørder nu også med webshop og SEO.

www.maling.nu

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 08:04

Hvis du selv ønsker at arbejde med SEO vil jeg anbefale dig at få helt styr på det med en god SEO bog. Jeg har selv læst Thomas Rosenstands SEO-LEX den er rigtig rigtig god, og fyldt med god viden.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 08:05

Du kan starte med at ændre linket her fra Amino til et af dine søgeord :)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Baandrup Larsen:
De keywords skal helst stå først i dine meta titles og meta descriptions.

Jeg må lige korrigerer dig her, meta descriptions har ingen indflydelse på din placering i søgeresultaterne. Meta descriptions vises i søgeresultaterne (såfremt Google finder indholdet relevant for søgningen), så brug det i stedet til at lave noget call to action, altså frist brugeren til at at klikke på dit link og ikke det ovenover eller nedenunder.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:49

Yes

"Vi" kunne også kalde det "reklameteksten/salgsbudskabet". Det som Oxkjær også kalder call action. det som får den søgende lyst til at klikke på overskriften på samma site.

Altså er budskabet "Danmarks billigste Far..." er det måske title/overskriften som er vigtigt at det ord/søgefrase man vil findes på står så langt som  muligt til venstre i netop overskriften/title.

"Reklameteksten/description" skal "blot" fortælle hvad den søgende kan forvente at klikke sig frem til. Og her bhøver man jo ikke med det samme "Danmarks....."  Men dette kan indgå i teksten på et senere tidspunkt.

Men husk også SEO delen, hvis Word Press, f.eks. SEO All In One, som jo er vejviser for Google. Har man ikke udfyldt denne til sites har Google jo ingen "vejskilte" og går efter. Og derfor finder den sine egne veje, og det behøver ikke være de veje man selv ønsker den skal gå.

Så vil man selv "sætte dagsorden" skal man være proaktiv.

Bedste SEO hilsner

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:01

det kan sagtens lade sige gøre optimere selv mod først side med din farvehandler med maling 

blog løs egen siden lav en wordpress blog

aktive over alt meget mere , jeg kan se rimelige ikke aktive her amino.dk der er dog mange iværksætter kontakter 

facebok aktive og google plus og twitter aktive kan også hjælpe dig op ad

lav alt muligt siden på siden 

• videoer 
  • flere billeder med maling i
  • mere tekst på siden 
ekstra tips her

http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx?#996877

jeg tror du kan en god energi iværksættere energi hvor der knokles der ud ad med at lave det bedste i verden og tit med en yderste vild passion kommer ens personlig stryg over tingene og man kan sige man har selv hoved æren for det lykkes 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 11
Fra  maling.nu Skrevet kl. 10:30

Mange tak, for de gode råd jeg har modtaget ind til videre. Jeg er i gang med, at rette metabeskrivelser til forside m.m.

Mikael, du har ret i, at jeg ikke er overvældende aktiv her på Amino, jeg følger med i debatterne, men har ikke altid så meget at fortælle. Dog er jeg aktiv på forskellige gør-det-selv fora, hvor jeg en gang i mellem kan smide et link, uden at spamme.

Vi har også både FB og Google+, mens jeg ikke rigtig har fået fidus til Twitter endnu. Jeg må spekulere på at blogge.

Ib, det er ikke wordpress, så jeg fatter hat af hvad du mener med SEO all in one, hvad er det?

www.maling.nu

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)