Gratis juridisk hjælp, til indgåelse af ansættelsekontrakt, samarbejdsarbejdsaftale???
Nyopstartet kreative virksomhed, med lavt budget i opstart, har brug for hjælp til at udarbejde kontrakt til timeansættelse, samt samarbejdsaftaler med konkollegaer etc.
Jeg har brug for mere end en introducerende time, med en advokat, som gerne vil hjælpe mig for dyre penge.
Jeg har checket nettet for kontrakter derude, samt er igang med at læse en del bøger om emnet.
Men hvis nogen kender til et juridiskhjælp, ala gratis rethjælp for private på biblioteker etc. lad mig det gerne vide.
Hvis du skal drive kommunikationsvirksomhed, bør du nok lige læse op reglerne for opdeling af substantiver i to ord på dansk samt tegnsætningsreglerne. (Nu fremstår du jo anonym her, ellers ville jeg ikke have skrevet den slags offentligt).
Men send mig en mail, så skal jeg sende dig et ekesmplar af den kontrakt, jeg har med mine freelancere til inspiration (jeg vil ikke have, at du kopierer den ord for ord).
Jeg har også en rigtig ansættelsekontrakt, som er accepteret af Dansk Journalistforbund - den kan du også få en kopi af, hvis du sender en mail.
Jeg skal egentlig ikke drive skriftlig kommunikations virksomhed. Jeg er ordblind, derfor stavefejl,ville ønske jeg ikke var det. Jeg arbejder med andre måder at kommunikere budskaber ud på end skriftlighed.
Jeg skal egentlig ikke drive skriftlig kommunikations virksomhed. Jeg er ordblind, derfor stavefejl,ville ønske jeg ikke var det. Jeg arbejder med andre måder at kommunikere budskaber ud på end skriftlighed.
OK - send mig en mail, så skal du få en kopi af mine kontrakter. Jeg har intet imod ordblinde (jeg har faktisk gået på universitetet med flere af slagsen), og tråden handler jo ikke om det. Men du er nødt til at få nogen til at hjælpe dig med korrektur, når du som kommunikationsvirksomhed skal være i kontakt med kunder.
På baggrund af dit indlæg opfattede jeg dig som endnu én af disse meget unge, som tror man kan skrive professionelt uden at kunne skrive korrekt. Og det er ærgerligt, når nu du har taget højde for dine begrænsninger i din forretningsplan.
Held og lykke med dit projekt. Det kan sagtens lade sig gøre. Vi har alle begræsninger - synlige eller usynlige.