Jeg troede først du mente lyd på en hjemmeside som er noget af det mest frygtelige og den skal sidde så man kan lukke lyden HURTIGT.
En sound bar til TV plejer altid næsten sidde forneden og jeg tænker det er pga design samt indstilling af højtaler hvordan den smider lyden ud, dog mon ikke det er forskelligt fra mærke til mærke.
Jeg skal også have en soundbar i øvrigt og håber nogle af de gode råd du får her samtidig kan give et godt bud på en soundbar, helst en der skal spille alene uden 50 højtalere rundt i stuen.
Skriver de ikke deres anbefalinger i manualen? Det burde have ret meget at sige for lydkvaliteten, så de burde være ret interesserede i at man som kunde placere den rigtigt og ikke sender den tilbage.
Som udgangspunkt ville jeg sætte den forneden, med mindre ens setup ikke tillader det.
Den skal sidde så den sidder så tæt i ørehøjde som muligt, når man sidder og ser fjernsyn, og det er for de meste under fjernsynet, står dette dog neget lavt, kan den med fordel sætter over fjernsynet.