Hej alle SEO eksperter, Jeg sælger specialmaling til især det tyske marked og har adwords/analytics tilknyttet vores webside. Når tyskerne søger efter malingen er der især 3 ord de anvender. Disse ord er alle en variant for malingstypen og ikke vores varenavn. Jeg er selvfølgelig interesseret i at få produktnavnet eksponeret mest muligt, men pt. ønsker jeg os så højt op på googlesøgninger som muligt inden for malingstypen - altså indenfor de 3 meste anvendte varianter af søgeordene. De 3 søgevarianter adskiller sig ved at to af dem staves næsten ens - det ene ender med xxs og det andet med xxsat mens det tredie staves helt anderledes. Jeg har på vores webside i alle tekster bevidst anvendt den første variant som slutter på xxs og de øvrige søgeord findes selvfølgelig under bl.a. meta keywords. Vi ligger nu nummer 3 i den første variant xxs på google.de efter at have rykket fra side 3 ved årsskiftet. De to øvrige er vi rykker vi meget langsomt opad på. Mit spørgsmål er: Hvordan integrerer jeg de to øvrige søgeord på vores side?. Jeg kan selvfølgelig anvende alle 3 søgeord i vores webside tekster, men syntes selv det er noget rod når man hele tiden skifter stavemåde istedet for at holde sig konsekvent til en stavemåde! |
Det er lidt det samme problem mange seo firmaer har.
De vil gerne findes på både "seo" og "søgemaskineoptimering" 2 forskellige ord der betyder det samme.
Nogen vælger at optimerer deres forside til begge ved at skrive "seo - søgemaksineoptimering"
Andre vælger at lave optimering af et enkelt ord på deres forside, og så lave en underside til det andet. Lige i dette eksempel kan det lade sig gøre fordi der er så stor forskel på de to ord.
Jeg vil ikke give dig noget direkte råd uden at have set din hjemmeside, men det lyder som om at du har en god placering på det ord som kan staves på 2 måder ret ens, og det kunne MÅSKE være til din fordel at lave optimering på forsiden til disse to da de ligner hinanden, og så en underside til det tredje som er meget anderledes.
Jeg kan dog ikke med garanti sige at dette er det bedste uden at have set din side, og antallet af søgninger og mængden af konkurrence på de enkelte ord kan også spille en stor rolle i den strategi du vælger. For der kan være mange ting som gør at man med fordel kunne vælge en anden strategi.
Alternativt kan linkbuilding og ankertekst samt linkstruktur gøre en del for en side der er optimeret til 3 forskellige ord.
Mit råd er derfor at du finder eller betaler for alt nødvendig viden før du tager et valg. Det ville være dumt at tage en forkert beslutning her.