Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt af varer fra Kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved og kigge på nogle varer jeg gerne vil have hjem fra Kina, men er noget i tvivl om hvordan det foregår.

Jeg er klar over jeg skal importør registreres, men derfra er jeg lidt tabt og har ikke kunne finde svar i nogen andre tråde herinde.

Sælger tilbyder og arrangere fragt med følgende virksomheder: EMS, FedEx, TNT, DHL eller UPS, prisen svinger kun et par dollers så det afskækker mig ikke.

Når tingene så kommer til Danmark leverer speditøren bare tingene direkte til mig og så afregner jeg told og moms direkte med SKAT? Eller hvordan foregår det? Tager fragt firmaet fortoldningsgebyr når man er importregistreret? Ved jeg ihvertfald Post Danmark gør med private...

Mvh Kristian

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 19:51

Uuuups.

Forkert tråd :-P

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 20:07

Kevin Ørskov:

Er siden bygget op på et CMS system?
Og i så fald, hvilket? :) 

Øhh forkert tråd eller? :-)

Mvh Kristian

Fra Thisted
Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:46

Hej,

Jeg vil anbefale dig at snakke med en lokal speditør. og så basere din importFOB eller ex works fra sælgeren. På den måde kan du få fuld overblik over alle omkostningerne forbundet med importen. 

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 14:12

Hej Claus

Med lokal speditør, mener du en speditør her i Danmark som klare afhentning ved producent i Kina og som så sørger for fortoldning, levering ved mig osv?

Mvh Kristian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 18:15

clp.claus:

Jeg vil anbefale dig at snakke med en lokal speditør. og så basere din import på FOB eller ex works fra sælgeren. På den måde kan du få fuld overblik over alle omkostningerne forbundet med importen. 

Det var da noget af et dårligt råd du giver for det er langt fra altid nødvendigt at have en Danske speditør til at forstår hjemtagelsen.  Der er tale om små mængder gods (0-25 kg)  som kan sendes med kurer f.eks UPS, Fedex , TNT .... vil jeg anbefale at du gør det, hvis ellers du er tilfreds med prisen på fragten. Kurerfirmaerne har inkluderet fortoldningsomkostningerne i pakke prisen, så der kommer ingen ekstra udgifter på forsendelsen. 

Kurerfirmaet EMS håndteres af Post Danmark og her skal du påregne udgifter til indfortoldning af varen.

Har du gods der sendes med søfragt så vil jeg også anbefale at du køber dine vare FOB port og så lader en danske speditør forstå hjemtagelsen, da dette ofte er den billidste løsning frem for at bruge en for at bruge en Kinesisk speditør.

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 08:45

Ravn>> Der er tale om mindre mængder, så en kurer tror jeg også er det rette. Selvfølgelig er søfragt billigere, men det tager jo også en evighed :-)

Det vil sige at fragtfirmaerne ( med undtagelse af EMS ) har inkluderet alle gebyrer både fortoldning og fragt til min dør når varen kommer til Danmark?

Mvh Kristian

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 08:56

På www.sendfromchina.com kan du få oplyst fragtpriser ved valg af forskellige firmaer.

Indtast dimensioner samt vægt for de relevante pakker, og du får priser. SendfromChina kan modtage, opbevare samt sende pakkerne for dig.

SendfromChina er ret professionelle, og jeg har selv en fin dialog med dem. Kan anbefales

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 12:26

Har altid brugt dhl :) hvad skal du hente hjem ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)