Sagen er, at jeg rigtig godt kunne tænke mig at starte på Grafisk Kommunikation uddannelsen i Haderslev, men fik at vide at de arbejder udelukkende med Mac og at man helst skal købe en MacBook Pro bærbar igennem dem, da man får 25% rabat, gratis adobe pakken osv.
Det lyder også fint og tænkte, at det også må være en fordel, at man både kan arbejde med Mac og PC, når man skal ud og søge arbejde bagefter. Jeg har altid arbejdet med grafik på PC og har lige fået samlet en ny lækker lydløs computer for et par måneder siden med Intels i7, SSD og 16GB ram, som køre ubeklageligt med Windows 7.
Men vil jeg få problemer med skole opgaver på min PC derhjemme, som jeg har lavet på Mac bærbaren henne i skolen. Tænker generelt på adobe dokumenter og måske andre ting, som jeg har overset.
Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ikke lyst til at gå helt væk fra PC endnu af grunde som: - Skærmene i iMac giver for meget genskin og kan ikke kalibreres korrekt i AdobeRGB hvad jeg har læst. - Mac Pro er simpelthen for dyrt og har kun brugt 10.000 kr. på min PC, som opfylder mine behov 100%. - Mac mini server måske for langsomt til Photoshop og Illustrator?