Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dba.dk ligende side!!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg overvejer at kaste mig ud i et web-projekt hvortil jeg skal bruge en hjemmeside som skal kunne præcis de samme ting som dba.dk.

Er der nogen som tør give et bud på hvor omfattende en sådan side er at bygge? herunder også pris!

er der desuden nogen som har erfaringer med at outsource webproduktion til f.eks indien, asien eller andre? kom gerne med referencer eller kontaktoplysninger på nogen som kan gøre jobbet

på for hånd tak!

mvh.

Peter  

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 02:00

Det er rimelig dyrt at lave sådan en side fra bunden. Jeg vil sætte et forsigtig estimat og sige omkring 50k i danmark ville være et godt tilbud, hvor du formentlig nok ender omkring 100k hvis du også skal have lavet mobile udgaver og mere advancerede systemer.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer an på om det skal laves fra bunden, præcist som du vil have det, eller om du kan leve med et købt standard system, som bliver tilpasset dine ønsker og krav.

Vil du have det lavet helt fra bunden, og skal det laves ordentligt, tror jeg ikke det kan gøres meget under 500.000 kr. Kan du nøjes med tilpasning af et færdigt købt system vil det nok koste et sted mellem 25.000 kr. og 100.000 kr. - afhængig af omfanget. Måske en sulten iværksætter vil gøre det billigere.

Jeg er sikker på at dba.dk gennem tiden har kostet millioner af kroner i udvikling, da de uden tvivl har programmører ansatte til løbende at vedligeholde og videreudvikle sitet.

Mvh Carsten

Fra Sæby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 141
Fra  Tec-connect.dk Skrevet kl. 06:07

jeg mangler også sådan et system i mini format, hvor man kan sætte sine papegøjer til salg, må gerne være en standard vare, hvor folk kan sætte en annonce ind i måske 10 kategorier

så jeg er lige med på en lytter :-)

mine side er i forvejen lavet i wordpress

på forhånd tak!

bent olsen

www.fuglelex.dk

Få en prof. lyd på dine optagelser, se vores tilbud, komplet hjemmestudie til kun 4399,-

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 06:44

tyllegris:
jeg mangler også sådan et system i mini format

Hej Bent,

Da du bruger Wordpress, kan du tage et kig på Classipress som installeres som et theme i wp, men som har de funktioner du efterlyser og er nemt at sætte op. Det koster ca. 500 kr. . Du kan se en demo her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kristoffer Broholm:
Jeg vil sætte et forsigtig estimat og sige omkring 50k i danmark ville være et godt tilbud, hvor du formentlig nok ender omkring 100k hvis du også skal have lavet mobile udgaver og mere advancerede systemer.

Ja det er et meget forsigtigt estimat - Du kan roligt gange det med 5 hvis vi er oppe og snakke en dba-klon.

Men for trådstarter er det bedste at lave en liste over krav (gerne delt op i dem der SKAL være der og dem der vil være gode at have med.). Så vil det være nemmere at komme med et bud på en pris.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:21

Hej Peter,

Hvis du ingen erfaring har med web, ville jeg holde mig fra det. Og det kan jeg sige dig af erfaring.

Når man bygger et site af den kaliber, snakker vi om sindsyg mange udviklingstimer og så kommer alle fejl bagefter, og jo større et site er, jo flere fejl kommer der.

Den største problematik ved et så stort site, er at det meget hurtigt kommer til at køre langsomt. Ikke nok med det, er der vel nok 5000 kategorier på dba. Dem skal du lave manuel hvis det skal være ordenligt, med en masse forskelligt data, og det tager tid, lang tid.

Mit bud ville være 1.000.000 til 2.000.000 og der udover skal du selv ligge rigtig mange timer i det.

Fra Nordborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:38

Hej Peter.

Spændende projekt du har gang i.

Jeg har været i kontakt med et firma som hedder GShare ApS. De har en afdeling i Pakistan, og skulle være meget professionelle og dygtige... Jeg har ikke selv erfaring med dem, men det er noget som jeg bestemt har planer om senere. De kan stort set lave alt lige fra design til mobil apps. De har telefonnummer 73490000.

Held og lykke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52

Vi mener at kunne lave det for 25-30.000 kr men så koster det også nogle tusind per måned at vedligeholde.

Det er en kæmpe opgave at lave sådan et site og ikke mindst vedligeholde det, men hvorfor bruge nogle Pakistanere når du kan få dansk projekts leder ?

Skriv en PM hvis vi skal snakke mere om dette projekt som jo trods alt kan kaste utrolig meget af sig hvis det lykkedes.

Husk det er stort set et fuldtids arbejde du er ved at kaste dig ind i, samt du skal have personale men jeg kender mange danskere der gerne vil sidde i Asien til en rimelig løn og passe f.eks telefoner.

Mvh

HH

PS - Vi laver det fra bunden

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:08

Hej Peter,

Proev at tage fat i Morten fra industribasen.dk han saelger sikkert gerne en kopi af industribasen hvis du kan bruge denne som baggrund for dit projekt.

Med venlig hilsen

Lars 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)