Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affaldsblenderen! + - ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ebbesen
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er,

jeg går i HHX og skal finde på en idé der kan gøre livet en smule bedre, eller der i hvertfald er hold i! ideen behøver ikke at være en stor ting, må gerne være en videreudvikling.

Min idé indtil videre går ud på en skraldespand der kan blende dit skrald. Det kan være f.eks. mælkekartoner - mange ved ikke hvordan man folder dem, som gør der er væsentligt mere plads tilbage i skraldespanden.. mit spørgsmål er - er ideen god? Jeg har erfaringer med det er godt at få så mange perspektiver som muligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 10:53

Umiddelbart ville jeg ikke selv investere i en, for hvis ellers der er god plads i den beholder man efterfølgende smider sine poser i, gør det jo ikke noget at affaldet fylder lidt mere.

Men de er da vist ret populære i USA, ved ikke lige hvorfor?

Det må Martin Thorborg vide

Fra Ebbesen
Tilmeldt 20. Feb 12
Skrevet kl. 12:01

Jeg kender kun til affaldsblender i vasken, har ikke selv hørt om det i skraldespanden - men de er populære i USA? tak for svaret :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:22

Ja der er da virkelig mange film hvor man ser dem proppe ting igennem affaldskværnen. Og nogengange er den tilstoppet og så kommer de hånden ned. Og hvis det er en gyser, er det ikke altid at de får hånden tilbageSad

Troede at ideen var at du kom det igennem affaldskværnen og at det så endte nedenunder i affaldsspanden. Men det er ikke sikkert at det er sådan det fungerer

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:49

Morten B:

Ja der er da virkelig mange film hvor man ser dem proppe ting igennem affaldskværnen. Og nogengange er den tilstoppet og så kommer de hånden ned. Og hvis det er en gyser, er det ikke altid at de får hånden tilbageSad

Det var også min første tanke. Tongue Tied Men bortset fra det lyder det som en god idé til at få affaldet til at fylde mindre.

Business coach

Fra Ebbesen
Tilmeldt 20. Feb 12
Skrevet kl. 14:00

Ideen er en affaldsspand der er delt 50 / 50, den ene halvdel bruger man som blender, den anden halvdel er direkte ned i affaldsspanden - det er jo ikke alt man vil ha' blendet. Blender området er børnesikret så der ikke sker disse ting som i de amerikanske gyser film :)

Jeg er godt klar over det ikke er et banebrydende projekt, men jeg prøver at få det bedste ud af det, nu jeg har valgt denne idé

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:25

Istedet for en blender så prøv at finde på en måde at få folk til at genbruge affaldet. I sverige er genbrug et stort område og meget af det plastic som findes om produkterne idag som købes i sverige kommer fra genbrug.

Mad-affald bliver genbrugt til biogas og selv plastic bliver delt op i hård og blødt plastic.

Busserne i Helsingborg kører på bio-gas fra madaffald.

Så genbrug er vejen frem og ikke blending... 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)