Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af egne varer lavet ud fra andres design

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har svært ved at finde svar på dette (måske den findes i ophavsloven), men tænker nogle kloge mennesker herinde kunne give mig et kort svar Big Smile

Jeg vil gerne sælge varer jeg selv laver, men min kreative sans rækker ikke altid langt nok til at udtænke ideerne selv, så mit spørgsmål er:

Må jeg sy fx. en pude, jeg har set opskriften på i et blad? Opskriften er jo derved offentligt tilgængelig og jeg har lavet varen selv... Men er det at stjæle andres designs?

I forlængelse; må jeg selv sy betræk til Ikeas møbler og sælge dette? Både deres sofaer (som de vist også selv laver betræk til), men også fx. deres puffe?

På forhånd tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 13:49
Fra Odense
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:08

Det var lige nøjagtig dette jeg gerne ville vide lidt om, men kan se, det er ret diffust!

Så jeg må jo, om ikke andet, ty til at forhøre mig hos disse blade osv.

Tak!!!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:14
Sammet:

Må jeg sy fx. en pude, jeg har set opskriften på i et blad? Opskriften er jo derved offentligt tilgængelig og jeg har lavet varen selv... Men er det at stjæle andres designs?

Ja det er at stjæle andre design

Sammet:

I forlængelse; må jeg selv sy betræk til Ikeas møbler og sælge dette? Både deres sofaer (som de vist også selv laver betræk til), men også fx. deres puffe?

Du må godt lave et betræk til ikeas møbler såfremt det er din EGEN design
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)