Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når konkurrenterne bruger SPAM-links - kan man anmelde det?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Karsten: Hvor gammel var sitet? Hvis det var et relativt nyt site, så kan det jo sagtens være Googles Sandbox effekt der har ramt dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Mala:

Karsten Sønderup Hansen:
Jeg købte et par måneder backlinks fra Rasmus (backlinks.nu), og det havde en lille effekt. Med den erfaring hoppede jeg med på vognen og troede på at backlinks ikke kan skade, men jeg blev klogere.

Og du ved med 100% sikkerhed at det lige var dine backlinks, og ikke en af de andre flere hundret signaler Google kigger på, som var skylden til du faldt 60 placeringer?

Jeg foretog mig ikke andet i den periode. Det var et lille nyt site med ca. 15 sider. Jeg så fremgang med artikellinks og et par enkelte pladser med backlinks.nu links over par måneder.

Der var to faktorer: 

2 artikler forsvandt.

X backlinks at tvivlsom kvalitet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:52

Karsten Sønderup Hansen:

KTJ-Media.dk:

jeg har endda testet med 20.000 links fra den type over hele verdenen, inden for et par dage, og de gør ikke det helt store. Det værste jeg har set ske, er spildte penge, og det bedste er rent faktisk at det virker for en stund. Men kun hvis man gør lidt selv for at de links bliver opdaget og får lidt mere værdi.

MVH Kim

Kim:

Kim, du har ret backlinks.nu links ikke har ret stor effekt, men det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver at hvis du køber 10000 backlinks ala backlinks.nu, men af dårligere kvalitet, så kan du få en straf. Det er ikke for sjov jeg skriver det. Jeg fik en straf.

Læs ovenfor :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 19:53

Karsten Sønderup Hansen:

Det var et lille nyt site med ca. 15 sider. 

Jeg forestiller mig at det i stedet for har været en google dance du har fået dig der. Det sker ret tit for nye sider, at de indexeres højt, og bagefter justeres ned og indtil de rammer sin rigtige plads.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Sønderup Hansen:
Det var et lille nyt site med ca. 15 sider.
Det her er nu nok den største faktor lige i denne diskussion :)

Nye sites hopper og springer altid, og store fald er meget normalt for nye sites.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57

Jeg gi'r op. Jeg vil jo aldrig kunne bevise at det de x backlinks, der gjorde det. Og ja, det kunne være google sandbox, men jeg synes det er påfaldende at det sker samtidig med google indekserer de x links.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først, du kan selvfølgelig godt melde ham til Google men der sker næppe noget af den grund og stikkere og sladrehanke er ikke mere populære nu end i skolegården.

I øvrigt, det er bestemt muligt at blive straffet for links og det sker hele tiden. Det er bare ikke så simpelt at sige at det fordi man lige har købt 1000 links. Mange faktorer spiller ind og man skal snarere se det som et rødt flag. Har man for mange røde flag så falder hammeren.En anden faktor der spiller ind er at de forskellige faktorer som Google kigger på kan være relaterede og ligefrem afhænge af hinanden. Fx hvor hurtigt man får links og ankertekst. Hvis Google vælger at se bort fra en række links fordi de virker for unaturlige, så kan ankertekst relevansen også ryge sig en tur. Så man troede måske det er en 'straf' men måske er det bare flere ranking faktorer som falder samtidig.

Når andres site måske ikke er blevet ramt, så kan det skyldes at de allerede har trust og en varieret linkprofil. Ofte kan det virke en lille smule tilfældig virke sites der bliver ramt.

I øvrigt er Google begyndt at sende beskeder i Webmaster Tools omkring 'unaturlig linkbygning', så jeg mener at det efterhånden må være sikkert at Google 'straffer' for visse typer links, såfremt visse andre forhold gør sig gældende.

Man må jo bare gøre sig klart at spammer man, så bliver man ramt på et tidspunkt. Det er næsten 100% sikkert. Kan man leve med det og tjene nok penge imens, så er det selvfølgelig en ok strategi. Pump and Dump hedder det med en 'det sagde hun også i går' udtryk.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som Erik allerede er inde på, så er det hævet over enhver tvivl, at indgående links godt kan skade. Der findes nok cases derude fra troværdige kilde. (Og jeg har også selv set eksempler).

Og hvis I vil læse lidt mere om emnet, så er her lidt artikler, blogindlæg m.m.:

Google indrømmer selv i forumtråd, at det er teoretisk muligt

Artikel på Distilled.net om emnet - bemærk den case han linker til

Skråsikker fyr skriver artikel om, at indgående links ikke kan skade - og bliver banket så meget på plads i kommentarerne, at han opdaterer sin artikel med opdatering om, at han tog fejl.

Heldigvis er det ikke noget, der sker ret tit, men det kan lade sig gøre.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:39

1 in a million, men selvfølgelig kan det ske, tror bare ikke på at det er tilfældet her med karsten.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Fine henvisninger Frank tak. Bider dog rigtig godt i dette:

JohnMu of Google said "theoretically, it's probably possible" that competitors can use links to hurt your rankings. Of course, John said it is extremely unlikely.

Håber da trådstarter fik svar på sit spørgsmål..

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)