Jeg har en konkurrent som ligger på nogle søgeord i Google.. Jeg har tjekket deres linkprofil igennem, og den er baseret på massiv spam med forum profiler der allesammen har en ret god autoritet.
Kan man på en eller anden måde anmelde det til Google? Jeg må indrømme jeg ikke har lyst til selv at gå ud i dette race med at købe links. Men når han har købt flere hundrede links og ligger stabilt på #1, så er det ret træls.
Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.
Jeg har tidligere eksperimenteret med links fra forumprofiler m.m., og tro mig, det er ikke den form for links, der giver din konkurrent førstepladsen. Mit eksperiment endte med en straf fra google.
Du kan ikke se alle links som google indekserer efter, så du skal nok forvente der ligger andre former links bag, for de algoritmer google har idag opdager den slags links. Med andre ord kan det være et røgslør der skjuler den reelle linkbuilding.
Du kommer ingen vegne med at prøve at anmelde en konkurrent til google. Der er kun en vej frem. Oprette kvalitetslinks til din egen hjemmeside. Google ændrer ikke deres algoritmer for din skyld.
Jeg har tidligere eksperimenteret med links fra forumprofiler m.m., og tro mig, det er ikke den form for links, der giver din konkurrent førstepladsen. Mit eksperiment endte med en straf fra google.
Du kan ikke se alle links som google indekserer efter, så du skal nok forvente der ligger andre former links bag, for de algoritmer google har idag opdager den slags links. Med andre ord kan det være et røgslør der skjuler den reelle linkbuilding.
Du kommer ingen vegne med at prøve at anmelde en konkurrent til google. Der er kun en vej frem. Oprette kvalitetslinks til din egen hjemmeside. Google ændrer ikke deres algoritmer for din skyld.
Google straffer dig ikke for de forkerte links. I så fald kan jeg jo for små $50 efterhånden købe 100.000 spamlinks, og henvise disse til din side, og derved nemt komme nummer 1 for alle søgetermer jeg ønsker.
Konklusion: Du bliver ikke straffet for at placere dine links forkerte steder, de kan højest blive værdiløse.
Jeg er uenig (desværre) med dit udsagn Karsten.. Godt nok er jeg enig i at vejen frem er kvalitet links, men i øjeblikket (og nok også et stykke vej i fremtiden) virker denne form for linkbuilding stadig rigtig godt.
Der er dog stor forskel på massiv spam linkbuilding samt brug af software submissions til tusindvis af sider og at have en linkprofil hvoriblandt forum profiler fra gode domæner indgår.
Jeg købte x tusind forumlinks og blev straffet ca. 60 placeringer på keyword. Så ja du kan skyde en ny konkurrent i sænk med 100000 backlinks til en plov.
Mine øvrige backlinks til siden var et par artikler, som blev fjernet i forbindelse med nye ejer af artikeldatabasen.
Hvis det er et site med en fornuftigt backlink strategi, med blandede links, vil effekten af forumlink x 10000 være mere eller mindre nul.
Der er dog stor forskel på massiv spam linkbuilding samt brug af software submissions til tusindvis af sider og at have en linkprofil hvoriblandt forum profiler fra gode domæner indgår.
Nu kan du ikke købe 100000 backlinks uden det er software oprettede links.
Jeg købte et par måneder backlinks fra Rasmus (backlinks.nu), og det havde en lille effekt. Med den erfaring hoppede jeg med på vognen og troede på at backlinks ikke kan skade, men jeg blev klogere.
Interessant debat. Jeg har netop lanceret et nyt affiliate niche site hvor nummer 1 på google kun har benyttet sig har spam links. Cirka 200. Mange no-follow.
Det skal siges der ingen konkurrence er på dette ord.
Interessant debat. Jeg har netop lanceret et nyt affiliate niche site hvor nummer 1 på google kun har benyttet sig har spam links. Cirka 200. Mange no-follow.
Det skal siges der ingen konkurrence er på dette ord.
No-follow links er jo direkte værdiløse når der kommer til SEO. Spam links - 200? Arh, det må være gjort manuelt da - og mange gange kan det sagtens have en effekt.
Jeg købte et par måneder backlinks fra Rasmus (backlinks.nu), og det havde en lille effekt. Med den erfaring hoppede jeg med på vognen og troede på at backlinks ikke kan skade, men jeg blev klogere.
Og du ved med 100% sikkerhed at det lige var dine backlinks, og ikke en af de andre flere hundret signaler Google kigger på, som var skylden til du faldt 60 placeringer?