Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud Management på MeeBox... gimmick eller nødvendigt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hei alle aminoer

Jeg har en cloud server hos MeeBox. Det koster rundt regnet 500 kr. for 2vCPU, 4Gb ram osv.
Men jeg betaler også for en "Cloud Management". Jeg vil egentlig gerne høre jeres meninger om dette.
Er det egentlig nødvendigt med "Cloud Management" ? Man betaler jo allerede 500 kr. om måneden for en fast server-ydelse. Hvad får jeg så ud af at have "Cloud Management" ? 

Jeg spørger jer kloge hoveder her, da MeeBox har jo kun interesse i at sælge sig selv.

Takker for jeres tid.

/Patrick Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det at lave mangement på en server kan kræve lidt og nu ved jeg ikke helt hvad meebox tilbyder i deres mangement løsning og om de laver noget pro-aktivt. Men især sikkerhed er en af de ting som ofte bliver overset når folk får en VPS / Cloud løsning, og her snakker jeg både i form af forebygning men også disaster recovery etc hvis det skulle ske at nogle kom ind. Herudover sådan noget som optimering af MySQL og Webservere kræver også lidt erfaring men dette er måske lidt nemmere at lære.

Jeg foreslår altid folk at starte med at lave server mangement på et lille side projekt eller noget således at man lære det før man sætter det i brug på et større og vigtigere projekt. 

Ofte når man køber mangement skal man dog gøre noget aktivt, eg spørger dem om at optimere MySQL serveren og lave "server hardening" etc.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:38
Jeg syntes fremgår af

https://meebox.net/cloud-servers

Såfremt man ikke kan finde ud af at opsätte en webserver, mysql osv så lader ydelsen til at väre en god ting.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54

Alle tingene kører jo helt fint som det skal. Har det gjort i en måned.
Ingen problemer med webseveren eller databasen. Jeg har ikke skulle henvende mig til dem.

Derfor ser jeg heller ingen pointe i at have det tilkøb.

#Michael_N
Sandt der fremgår en del. Men jeg spørg alligevel her, om der er nogle, som har erfaringer med dette.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:02
Patrick Olsen:

Alle tingene kører jo helt fint som det skal. Har det gjort i en måned.
Ingen problemer med webseveren eller databasen. Jeg har ikke skulle henvende mig til dem.

Der bliver løbende fundet sikkerhedshuller i mange af de forskellige stykker software man typisk har kørende på en server, hvorfor serveren løbende skal opdateres med relevante sikkerhedsopdateringer. Sker det ikke, risikerer du at serveren bliver hacket og misbrugt. Det er derfor vigtigt at du enten selv sørger for det, eller alternativt haft en driftsaftale med nogen der gør det.
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 21:09

Patrick Olsen:

Hvorfor går mennesker til tandlæge?

De børster selv deres tænder hver dag, men alligevel vil man gerne være sikker på at tingene er i orden - det kan du betale dig fra ved at konsultere en fagmand.

På samme vilkår køber du addon management til din webserver- som ganske som de andre skriver skal sikkerhedsopdateres.

For går det først galt ( huller hos tandlægen ) så er reparation ekstra omkostningsfuld

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Patrick Olsen:

Hei alle aminoer

Jeg har en cloud server hos MeeBox. Det koster rundt regnet 500 kr. for 2vCPU, 4Gb ram osv.
Men jeg betaler også for en "Cloud Management". Jeg vil egentlig gerne høre jeres meninger om dette.
Er det egentlig nødvendigt med "Cloud Management" ? Man betaler jo allerede 500 kr. om måneden for en fast server-ydelse. Hvad får jeg så ud af at have "Cloud Management" ? 

Jeg spørger jer kloge hoveder her, da MeeBox har jo kun interesse i at sælge sig selv.

Takker for jeres tid.

/Patrick Olsen

Nu ved jeg ikke hvilke priser du har fået management til, men jeg kan sagtens smide dig et link til en udenlandsk operatør som sælger netop denne service som de tilbyder + meget mere. Dog til en langt mere fordelagtig pris. 

De giver dig bl.a. e-mails hvis der er det mindste i vejen, optimere mysql, apache osv. optimere i forhold til sikkerhed og hjælper dig med at installere ekstra ting du mener du kunne have brug for..

Smid mig en privat besked, hvis det kunne have interesse. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25

Okay. Jeg takker for jeres inputs.
Venter dog lige lidt. Vil også gerne lige høre fra folk, som har en cloud server hos MeeBox.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:23

Hej Patrick

Jeg må indrømme jeg er ked af, hvis du føler, at vi kun prøver at sælge produktet uanset omstændighederne. Vi forsøger at rådgive så godt, som muligt, i forhold til de ting du som kunde ønsker at opnå ift. hvad du selv kan og hvad vi kan tilbyde. Hvis du som potentiel kunde giver udtryk for, at du ikke har styr på, hvordan man bør drifte og vedligeholde en server, anbefaler vi naturligvis management hertil, så der er styr på dén del. Især hvis det er en driftskritisk maskine. Hvis du er erfaren sysadmin, som "bare" skal bruge en lækker platform at hoste jeres servere på, er management naturligvis unødvendigt.

Jeg synes næsten, at vores hjemmeside fortæller bedst, hvad "Cloud Management" hos os går ud på. Det står beskrevet her: https://meebox.net/da/cloud-server#cloud-management 

Eventuelle spørgsmål eller behov for uddybning besvarer jeg naturligvis gerne, enten her eller direkte på e-mail hvis nogen foretrækker det - ace@meebox.net :-)

Fortsat god aften.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)