Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed: Forskudsopgørelse, eller selvangivelse?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at registrere mig som virksomhed, og derfor er jeg naturligvis i gang med at finde ud hvad jeg skal og ikke skal.

Når der skal betales skat, så vil jeg gerne vide hvordan det kommer til at foregå.

1. Jeg har læst mig frem til at man som registreret enkeltmandsvirksomhed, får en udvidet selvangivelse, som skal udfyldes én gang årligt, og derefter får man én regning, som så kan betales.

2. Jeg har samtidig læst noget med en forskudsopgørelse, hvor jeg så vil modtage en bunke girokort som skal betales.

Hvilket af overstående er korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46762
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Begge dele er korrekt. Du får udvidet selvangivelse, men du skal på helt normal vis ind og forskudsregistrere det du forventer at ha i overskud i virksomheden

Forskudsskemaet finder du ved at logge på skat.dk personligt - og det ser sådan ud:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=74667

Der vil allerede være oplysninger i det hvis du i forvejen har haft løn eller andet, og du skal så på side 3 og frem mener jeg det er - opgive hvad du venter at tjene (overskuddet) i virksomheden. Så modtager du skattekort til b skat som dækker skatten af det du forventer. Du kan sagtens starte forsigtigt ud og så senere gå ind igen og lægge mere på.

Når året er gået får du så udvidet selvangivelse hvor dine virksomhedstal skal ind fra side 3 og frem

- du skal dog være registreret før du kan se den udvidede - men den ser sådan ud i princip:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=92310

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:35

Begge dele er korrekt. Du får udvidet selvangivelse, men du skal på helt normal vis ind og forskudsregistrere det du forventer at ha i overskud i virksomheden

Forskudsskemaet finder du ved at logge på skat.dk personligt - og det ser sådan ud:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=74667

Der vil allerede være oplysninger i det hvis du i forvejen har haft løn eller andet, og du skal så på side 3 og frem mener jeg det er - opgive hvad du venter at tjene (overskuddet) i virksomheden. Så modtager du skattekort til b skat som dækker skatten af det du forventer. Du kan sagtens starte forsigtigt ud og så senere gå ind igen og lægge mere på.

Når året er gået får du så udvidet selvangivelse hvor dine virksomhedstal skal ind fra side 3 og frem

- du skal dog være registreret før du kan se den udvidede - men den ser sådan ud i princip:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=92310

vh

Arh okay! PERFEKT, mange, mange tak!

Nu siger du b-indkomst, men det kommer til at fungere som et fuldtidsjob - er det der ikke a-indkomst?

En anden ting er, at jeg i løbet af året rent faktisk ikke regner med at tjene mere end mit personfradrag, da projektet i sig selv tager omkring 1 år fuldtid at bygge op. Jeg regner ikke med mere end 3.000 kroner i resten af 2012, hvorefter det så vil gå stødt opad i 2013.

Jeg har lige for ca. 1 times tid siden været inde på virk.dk og registrere mig, så jeg snart gerne skulle have et CVR nummer. Jeg har ikke været lønmodtager, eller fået nogen indkomst i år 2012, hvordan fungere det så - kan jeg så stadig bare gå ind og indtaste oplysninger på min forskudsopgørelse.

Vil det så sige, at jeg hver måned vil få et girokort, selvom jeg ikke forventer at tjene mere end mit personfradrag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46762
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15

næh B-skat - som er det du får girokort til indbetaling af - 

Ja du kan i høj grad gå ind i din forskudsopgørelse og notere hvad du mener at få i overskud på virksomheden og hvis det så er mindre end din personfradrag så får du ingen girokort - 

Du kan som nævnt sagtens skrive en indtægt der svarer til dine fradrag og senere på året rette den op hvis det gør bedre end forventet. Du kan - når du er logget på skat.dk med din NemID gå ind i din forskudsopgørelse for 2012 og lave de ændringer du skal, og så klikke VIS konsekvens - så ser du med det samme hvad der skete, om du får girokort eller ikke, og du kan så rette frem og tilbage indtil du synes du har et realistisk billede der gør, at du ikke får et skatte chok til næste år, men får betalt skat HVIS du har en indtægt der er stor nok til det

Tillykke med dit nye CVR og held og lykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)