Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To-delt hjemmeside - hvordan bliver det opfattet af søgemaskinerne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde der skal have lavet en ny hjemmeside og hun vil have den delt op i privat og erhverv. Nogle sider vil have næsten identisk indhold. Hvordan vil det blive opfattet af søgemaskinenerne? Er det Duplicate Content?

Det er ikke noget problem på de sider som er 100% identiske, det kan klares med den rigtige struktur.

Tak!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:08

Der er ikke noget helt præcist svar, men jo mere indhold der er identisk på to URL´er (der begge er indekserbare), jo større risiko er der for at det opfattes som DC content.

Så din kunde vil med stor risiko få dublicated content som jeg umiddelbart læser dit indlæg.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:22

Der skal faktisk ikke ret meget til. Omkring 6% identisk content, giver anledning til DC penalty.

Jeg har oplevet det med helt ned til ganske få procent af artikel content, fordi menuerne, og alt fyldstof på sitet også var identisk.

Din kunde kan vælge at lave siderne næsten identiske og benytte canonical link tagget over til erhvervsdelen - eller privatdelen kan noindexes.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 13:27

Tak for jeres kommentarer!

Jeg tror jeg vil anbefale hende at have enten 100% identisk eller helt forskellig tekst. Det giver måske lidt ekstra skrivearbejde, men så kan det hele indekseres.

Der må være nogle værktøjer til at tjekke for dc?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:29

Ja, der er f.eks. copyscape.com - dog en online tjeneste.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:41

Jonas Jørgensen:
Der skal faktisk ikke ret meget til. Omkring 6% identisk content, giver anledning til DC penalty.

Mener du dermed at hvis man har 100 linjers tekst på to forskellige sider og kun 6 linjer går igen på dem begge, så vil Google se det som dublicated content?

Har du en kilde til det eller er det noget du selv har testet? Jeg vil stille mig meget tvivlende overfor at 6% ens tekst skulle give DC content problemer.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:53

Jeg har oplevet det.

Jeg vil tro at der var mere end kun de få linjers dc, som gjorde udfaldet. Sidernes navn var også de samme og det var et domain med næsten samme sammensætning.

Min oplevelse er, at der skal meget lidt til at få dc penalty, hvis man moser rundt med flere sites indenfor samme emne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)