Jeg blev for over en måneden siden ringet op af en telefon sælger , er registeret i cpr med reklame beskyttet ikke cvr nummer det har jeg gjort i dag , jeg er træt af de telefon sælger indtil videre i mit iværksættere liv har min største negative indkomst været disse telefon sælger der sælger vare der ikke er noget værd derfor taget skridtet ud nu og reklame beskyttet mig , det håber jeg gør frem over ikke hopper ind i flere aftaler , da det ikke er mere tilladt at ring til mig.e Jeg har sat på denne her side kontakt stripdanmark at jeg er reklame beskyttet det skulle gerne beskytte mig frem over for disse telefon sælger håber jeg , det vil i hvert fald give mig økonomiske frem gang, da jeg tit lader mig manipulere af deres salgssnak og virkeligheden er noget andet , når det er færdig Hvordan er det desuden med vis mener denne aftale indgået der ikke lever op til sine forventninger skal man betale godkendt per mail , men det lavet er ikke godkendt , men de siger sådan er deres arbejde ifølge deres betingelser og det er lige meget du ikke tilfreds kunde jeg vil ikke skrive hvad leveret men hvad er loven i alt vedr. sådanne aftaler , er mit spørgsmål , måske lidt svært at svare når ikke må skrive hvad jeg er utilfreds med her på amino.dk men der er altid 2 sider af en sag og jeg må erkende jeg lader mig manipulere meget af disse telefon sælger og det sagte under samtale er meget svært at bevis , selv om man normalt siger også det lovet mundtligt er bindende er det meget svært at bevise hvad sagt så skal man da nærmeste optage på bånd hvad der siges under en telefon samtale |
Ja det er ikke let hvis du ikke kan beskrive hvad det er du er blevet solgt. Som udgangspunkt er telefonsalg helt enkelt ikke lovligt, netop fordi mange lader sig manipulere, men der jo en del undtagelser som du kan læse her:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/telefonsalg
Hvis du så i øvrigt har købt noget som er OK under loven om telefonsalg - så er næste sag jo, som du selv er inde på, at skulle afgøre om du har fået det de lovede. Bevisbyrden ligger lige så meget på dem som på dig, og i virkeligheden kan dine venner hvis de ser sagen objektivt være gode til at bedømme, om du har en sag eller ikke.
Du kan til en hver tid nægte at betale, men dømmes du siden til at betale får du sagens omkostninger - omvendt, hvis retten synes du har ret i, at det leverede ikke er som aftalt (eller hvis det var noget man slet ikke måtte sælge via telefonen) så hænger leverandøren på det hele, og det i sig selv kan jo gøre, at denne ikke "gider" køre en sag
vh