Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Floor Manager

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er,

Så lige af TV2/Nyhederne i aften og de havde et indslag om opskruede jobtitler. Der var nogen voldsomt lange titler imellem, men jeg fandt det især morsomt med den engelsk-fordanskede udgave af gulvfejer; Floor Manager

Nu er det måske lidt underdrevet, men der er sikker mange andre sjove eksempler - og hvad titler har I andre iværksættere på jeres eget visitkort?

EDIT: Og ikke mindst, så kig på de visitkort I har modtaget - hvad står der af sjove titler på dem?

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 00:40
Ja, titler er en sjov ting. Har en bekendt der er køkkenchef på en mindre frokostrestaurant i Aalborg. Han har titlen KØKKENCHEF. Det er jo meget godt, bortset fra at han er den eneste ansatte i køkkenet, hehe, hvem fanden er han så chef for?
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:47
Havde engang en svigerinde som gjorde et meget stort nummer ud af hun var souchef... det var hun ganske vidst også... i en børnehave med 3-4 ansatte ;-)
Det er lidt som om den titel mister lidt vægt i så lille et forum - lidt ligesom køkkenchef der er sig selv-- omend han er chef for sig selv ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:06
Jeg synes også jeg har spottet op til flere gange at mindre virksomheder med et par ansatte der samtidig også er medstiftere har titler som
Kreativ direktør
Adm. direktør
etc etc.

Gad vide om de ikke kunne blive enige om hvem der skulle være direktør ;)
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 08:35
Ja, der er mange underlige titler, men jeg tror til gengæld også at det sender nogle positive signaler, især til folk der ikke kender det pågældende firma i forvejen. Samtidig er det vel noget med at det f.eks. er sjovere at sige at man er Key Account Manager end sælger. Sådan er det vel bare.
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:18
Jeg har det selv svært med at bruge titlen direktør, i det tilfælde at man ikke har nogen ansatte. Men driver man et ApS er det jo lovpligtigt, at der skal være en person med netop dén titel. Jeg foretrækker ordet indehaver eller iværksætter, når det drejer sig om små virksomheder - evt. entrepreneur, hvis man har et internationelt aspekt i virksomheden.

Men derudover kan jeg ikke forstå, at det virkelig er muligt at tiltrække flere folk, bare fordi jobtitlen piftes op med et langt engelsk ord. Det gør jo ikke jobbet i sig selv mere interessant eller betydningsfuldt. Eksempelvis Front Line Desk Manager i stedet for Receptionist. Eller Floor Manager, som foreslået tidligere. Selve ordet "Manager" fortæller mig, at vi har at gøre med en chef, som kan tage beslutninger. Derfor mener jeg, at disse ord er forkerte i de pågældende tilfælde.

En køkkenchef, når man er alene i køkkenet, synes jeg derimod er en god titel, da den signalerer (på visitkort, i telefonen, på mail, etc.) at vi har at gøre med chefen for køkkenet. Dvs. den person, som har det øverste ansvar for de daglige beslutninger i køkkenet, herunder indkøb, produktion, kvalitet, salg, mv. Om der i det tilfælde er flere personer ansat, er egentligt ligegyldigt for en eventuel leverandør eller kunde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)