|
Hej Amino'er, Så lige af TV2/Nyhederne i aften og de havde et indslag om opskruede jobtitler. Der var nogen voldsomt lange titler imellem, men jeg fandt det især morsomt med den engelsk-fordanskede udgave af gulvfejer; Floor Manager ![]() Nu er det måske lidt underdrevet, men der er sikker mange andre sjove eksempler - og hvad titler har I andre iværksættere på jeres eget visitkort? EDIT: Og ikke mindst, så kig på de visitkort I har modtaget - hvad står der af sjove titler på dem? |
Floor Manager
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
|
|
Det er lidt som om den titel mister lidt vægt i så lille et forum - lidt ligesom køkkenchef der er sig selv-- omend han er chef for sig selv ;-) MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Kreativ direktør Adm. direktør etc etc. Gad vide om de ikke kunne blive enige om hvem der skulle være direktør ;) |
|
|
|
Jeg har det selv svært med at bruge titlen direktør, i det tilfælde at man ikke har nogen ansatte. Men driver man et ApS er det jo lovpligtigt, at der skal være en person med netop dén titel. Jeg foretrækker ordet indehaver eller iværksætter, når det drejer sig om små virksomheder - evt. entrepreneur, hvis man har et internationelt aspekt i virksomheden. Men derudover kan jeg ikke forstå, at det virkelig er muligt at tiltrække flere folk, bare fordi jobtitlen piftes op med et langt engelsk ord. Det gør jo ikke jobbet i sig selv mere interessant eller betydningsfuldt. Eksempelvis Front Line Desk Manager i stedet for Receptionist. Eller Floor Manager, som foreslået tidligere. Selve ordet "Manager" fortæller mig, at vi har at gøre med en chef, som kan tage beslutninger. Derfor mener jeg, at disse ord er forkerte i de pågældende tilfælde. En køkkenchef, når man er alene i køkkenet, synes jeg derimod er en god titel, da den signalerer (på visitkort, i telefonen, på mail, etc.) at vi har at gøre med chefen for køkkenet. Dvs. den person, som har det øverste ansvar for de daglige beslutninger i køkkenet, herunder indkøb, produktion, kvalitet, salg, mv. Om der i det tilfælde er flere personer ansat, er egentligt ligegyldigt for en eventuel leverandør eller kunde. |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Bliv gratis medlem