Håber overskriften giver oplæg til debat, men samtidig beskriver overskriften egentlig en aktuel situation meget godt. Jeg har "langt om længe" indvilliget i at drøfte virksomhedens fremtid med nogle investorer. Reelt affødt af officielle og uofficielle købstilbud som har fået de små grå til at blive hvide, med tanken; "Hvad er der egentligt af tilbud, derude?". Vi har kun arbejdet lidt med det de sidste par måneder, men nok til at enkelte er blevet ganske konkrete, men vor situation har dog undervejs ændret sig lidt da vor udenlandske vækststrategi efter min mening bør vige for et inhouse fokusområde der kræver vor omgående indsats. Ydermere tror jeg, at vælger vi her og nu en af de investorer i den størrelse som vi forhandler med, så stiller vi os reelt dårligere. Vort problem er metaforisk, at vi har 20hektar marker med 2m højt korn, mejetærskerne til at høste, men for få til at høste inden kornet rådner. Dette krævende fokusområde kan jeg så enten vælge at selvfinansiere (Høste 50% af kornet) og om 6+ mdr. måske vende fokuseret tilbage til forhandlingerne og status quo ift. hvor vi er p.t. eller hvis muligt blot finde en lille investor, lave en optimeret løsning af det opståede indsatsområde, "høste alt kornet" samt lave administrative ændringer som i bund og grund kun vil stille os endnu stærkere ved eventuelle investorforhandlinger. At gå videre med forhandlingerne som hidtil, lave en aftale på det "store" beløb vil efter min mening være som at lukke øjnene for den nuværende situation og i bedste fald som at køre med 150km/t direkte ind i en mur. Velvidende jeg har spurgt tidligere, men hvor finder man de små investorer (få mio.)? Og alternativt, er der nogen herinde som har været i en tilsvarende situation? - i så fald hvordan håndterede/løste i så udfordringen? NB! Beklager den lidt kryptiske fremstilling, men håber det går an alligevel ;) |
Når/Hvis en investor er for stor...
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)