Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg - Eftersende girokort / faktura

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er

Nogen der har erfaring med salg til et event, hvor kunden får produktet med det samme og eftersendt et girokort?

Jeg har set det til et Chris Macdonald foredrag, hvor man kunne få hans bog udleveret med det samme og efterfølgende modtog et girokort.


 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke erfaring med eksemplet, men hvad er du i tvivl om i forbindelse med metoden?

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:

Ikke erfaring med eksemplet, men hvad er du i tvivl om i forbindelse med metoden?



Det skyldes nok min manglende viden om emnet.

Ønsker at kunne notere kundernes data og efterfølgende udsende et girokort. Jeg kan forstå, at jeg skal have en type 73 eller 75. 

Spekulerer også lidt i værdien af det fysiske girokort kontra at udsende det per mail (forsendelsesomkostningerne har da betydning :-)). 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Girokort er nemme at få fat i, og hvis du tager kontakt til din bank, så sørger de for den del af arbejdet.

Men hvad er tanken med kortene? Er kunderne folk du kender eller stoler på? Hvilken sikkerhed har du i at de giver dig de korrekte oplysninger?

De af minde kunder der får lov til at benytte girokort, kender jeg. Jeg udfører som regel et arbejde i deres virksomhed eller hjem, så jeg ved også hvor jeg skal finde dem, hvis pengene ikke tikker ind på min konto.

Jeg ville aldrig stikke vildt fremmede et girokort, da folk har for nemt ved at "glemme" at betale.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være salg af gavekort, så der vil ikke være et decideret tab, hvis betaling udebliver - udover omkostningerne til girokort/forsendelse.

Tanken er opstået, fordi jeg sad og læste op på noget marketing - At der kunne være en ide bag, at skabe salg til events og lignende.

Jeg er klar over risikoen, men den er begrænset i mit tilfælde :-) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej  BBmassage

dit  spørgsmål  kan  du  let  løse  med  en  SummaSummarum Professionel

her  kan  udstede   en  stribe  fakturaer  med  et  debitornavn  "Eventkunde fra  forårsmesse Nørrebrohallen  1. marts 2012"  - du laver  f.eks. 50 faktura-nr.  med  et  beløb   -  og  en  tekstpå skrift -   at  det  er  et  gavekort  med  et "åbent navn som  gælder  for  den  som  kommer  med  en   indbetaler-dokumentation. -  samt  at  det bortfalder  som  gyldig  for  indbetaling  pr.   den  førstkommende  momsperiodes udløb - hvis  du  er momspligtig   (og  måske  også  under  alle omstændigheder  så   du  kan  nulstille  de  ikke indløste). Vil  folk  så  benytte  et  forældet  kort  -  så  har  de  jo  dine  kontaktinformationer  på  adresse telefonnr.  og  logo  på  fakturaeen   som   du  stikker  dem  i ¨hånden

Det med udløbet lige før en  momsperiodes udløb  er  vigtigt -  for  du  kan  jo  så  - dagen  før momsperioden  lave  en  stribe  keditnotaer  -  på  de ikke  indløste  nr.  -  så  du  får  korrigeret  for  de  ikke indløste nr.   Ved  at   oprette  en  eventkunde pr.  begivenhed -  får  du  også mulighed  for  at  måle  pr.  begivvenhed  -  hvilke  arrangementer  som  giver  anledning til  salg  -  istedet  for  blot  at  operere  med et  samlet begreb - gavekort.

Jeg  nævner  at du   kan  klare  dig  med Professionel udgaven  til 2.180 + moms  -   vil du  have mulighed  for  endnu  mere  målstyriing  -  så  skal  du  vælge  Enterprise-modellen  til  3.180,- + moms

Du  bestiller   hos  mig   på   http://www.summasupport.dk  - tlf.  28344283

du  kan  prøve  programmet  gratis i  45 dage  med  fuld funktionalitet - og  vælger du  at  fortsætte efter perioden  -  er  al din  bogføring  indtil  da  brugbbar;  så  det  er ikke  spildt  arbejde  at  indrette  sig   rigtigt  fra  begyndelsen. 7701.Faktura 3.pdf

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ved   at   printe  fakturaerne   til  udlevering    -   så   sparer  du  jo  også  den  dyre  porto  og  kuvert udgift.

prisen  for  at   lave  nogle  print  på  laserkopiemaskinen   er  jo  til  at  overse.    

adgangen  til  at  lave  de  her  +71   kort   kræver  lige  at  du  får  lavet  en  Kreditoraftale  med  din  bank  om  at  få  et  nr.   (i mit  eksempel   er  det  nr.  sidst på  OCR linien   88776655)   Her  får  du  et  andet  8 cifret nr.    -  og  du  behøver  ikke  bestille /købe  girokort  i  dyre  domme  i  banken)

Nogle   banker  vil  have  et  beløb  for  at  lave  dig  sådan  en  aftale  (kender  et  tilfælde med  gebyrgrippen  Danske Bank  hvor  de  forlangte  1.000 kr.  for udgifter i  PBS)  Da  jeg  så  fortalte  at  jeg  intet  betalte  hos  Dronninglund Sparekasse  fordi  de  ingen  PBS udgifter  havde  på  mig  i  den  anledning  -  så  fik  hun  sg_  pengene  igen !!!  -  så  pas  på

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)