Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lille webshop - STORE fragtomkostninger :(

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

jeg er godt klar over, at emnet webshop/dyr fragt/post dk osv efterhånden er godt dækket på amino - men jeg sidder imidlertid med en lidt anderledes udfordring. Jeg sælger ca 10-15 pakker om ugen lige nu og pakkerne er små - i dk sender jeg dem som maxibreve b post til hhv 30 og 40 kr som jeg godt kan leve med. Men jeg begynder at få flere kunder i både sverige og norge - og her koster det mig, hold fast, hhv 50 og 78 kr at sende til fra danmark. da det er et billigt produkt, er det lige før at det ikke betaler sig for mig at sælge til udlandet da postomkostningerne æder alle pengene op. Har I nogen erfaringer med at sende ud af malmø eksempelvis el lignende? Jeg har hørt et rygte om at det endda skulle være billigere at sende til DK ud af malmø - men har svært ved at spore mig på nogle konkrete oplysninger. Nogen råd?

Mange tak på forhånd,

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:52

Umiddelbart kan jeg ikke se det kan betale sig at køre til Malmø og få sendt ud derfra når antallet ikke er større. Jeg kan huske at Bilka og andre overvejede at få sendt deres reklamer fra Polen da det var billigere end fra Danmark, men når dit antal ikke er større kan jeg ikke rigtig se at det kan betale sig for dig, da det du i givet fald kan spare er småkroner i forhold til den tid du skal bruge på at komme til Malmø, tænker jeg.
Hvis du er begyndt at få mere salg til Norge og Sverige kunne du så ikke overveje at ta' en fragtpris på de pågældende lande, så du får dækket de 50-78kr.

Tilmeldt 29. Sep 11
Skrevet kl. 21:04

Hej ,

Tak for svar! Du har helt ret i at det ikke kan betale sig lige nu - men jeg ved der kommer en del omtale af mit produkt i fx norge snart og regner med at komme til at afsætte en del produkter så tænker det er rart at have et alternativ. mener du at tage betaling fra kunderne til at dække fragtprisen? Det er desværre ikke en mulighed da produktet er noget der ikke må koste over 100 kr (det er et skoindlæg) så jeg kan næsten ikke give regningen videre til kunden...

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 21:07

Hej dapah1

Jeg har været inde og kigge på din webshop - spændende produkt i øvrigt. Jeg spekulerer på, hvor de er produceret. Hvis det er i Kina, kunne en løsning være at få dem fragtet til www.sendfromchina.com, og lade dem stå for forsendelsen. Det er væsentligt billigere at sende fra Kina og jorden rundt via SWBAM end at sende fra Danmark til Sverige. Selve depotet og håndteringsgebyrerne er til at tage og føle på.

Held og lykke Smile

Tilmeldt 29. Sep 11
Skrevet kl. 22:18

Hej Fligflag,

mange tak for tippet - har lige kigget på det og det lader til at være rigtig godt på sigt omend man skal gå meget på kompromis med leveringstid. Jeg prøver at kontakte dem og se hvad de kan tilbyde :)

Tak!

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 04:00

Hejsa!

Jeg kan godt sende dine varer fra Malmø hvis du ønsker dette.

Jeg driver et lille lagerhotel i Kastrup og bor selv privat i Malmø så jeg tager allerede "dagens post" til Sverige med når jeg smutter hjem fra job og sender det derfra og til kunderne.

Her er fragtpriserne til Sverige fra Malmö:

20 6 kr 1 st
100 12 kr 2 st
250 24 kr 4 st
500 36 kr 6 st
1000 48 kr 8 st
2000 72 kr 12 st

Her er fragtpriserne til Norge/Danmark fra Sverige:

20 12 kr
100 24 kr
250 48 kr
500 80 kr
1000 150 kr
2000 225 kr

Priserne er i SVENSKE KRONER, så du skal trække ca. 15% fra for at få det omregnet til danske kroner.

Bemærk der er tale om brevforsendelser uden tracking og forsikring - men det kender du jo fra de breve du sender allerede i dag :)

Har det interesse, så ring eller skriv endelig, så finder vi en god løsning til dig :)

Mvh,

Martin Brandt

Brandt Logistics.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 20:32

dapah1:
Men jeg begynder at få flere kunder i både sverige og norge - og her koster det mig, hold fast, hhv 50 og 78 kr at sende til fra danmark. da det er et billigt produkt, er det lige før at det ikke betaler sig for mig at sælge til udlandet da postomkostningerne æder alle pengene op. Har I nogen erfaringer med at sende ud af malmø eksempelvis

Du glemmer da vist at der findes en del alternativer når vi snakker post til Sverige og Norge. Selv post Danmark har en løsning.

www2.postdanmark.dk/cms/da-dk/Erhverv/LogistikLoesninger/CarryOn_Business_BulkSplit-pf.htm 

www.bring.dk/hele-bring/produkter-og-tjenester/pakker

http://www.swisspost.com/denmark/dk-home/dk-sector-solutions.htm

Udover det har speciførfirmae Schenker også en pakke løsning til private i svarige. Prøv at kontakte schenker i Danmark

http://www.privatpaket.se/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main?data.node.id=25486&data.language.id=1

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)