Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tømrer mester???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Har længe fuldt en masse debatter her på amino, men stor interesse...
For sagen er den at jeg jeg går med planer om at starte et tømrer firma....
Problemet er jo bare at der i forvejen er mange om budet...

Så mit spørgsmål til jer er om der er nogle af jer der har nogle ideer om hvilken "grene" der ville være fornuftige at specialicere sig inden for...

Har overvejet muligheder som

1. Passiv brandbekæmpelse
2. Lyd reducerende miljøer

Men syntes der er en del om budet...???

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:18

Ved at bla. troldtek har kurser vedr. akustik miljøer for tømrer og har eftersøgt tømrermestrer i den forbindelse.

Er sikker på det bliver mere aktuelt fremover pga. den nye byggestil med højloftet rum, og meget flade og hårde flader, at man henter rådgivning i forbindelse med akustisk regulering af rummene, så tror helt sikkert der bliver et større marked for det.

Jeg ville dog også satse på energivejleder vejen, da dette allerede er efterspurgt, og det vil med garanti bliver meget større over de næste 5-10 år, så det er uden tvivl en fornuftig vej at gå.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 03:02

der er uden tvivl meget fokus på energi rigtige boliger for tiden, så det kunne være et interessant område at bevæge sig i.

uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg at interessen for at få termograferet(?) sin bolig er noget en del benytter sig af.

man kan både leje sådan et apperat flere steder, eller få et firma ud og gøre det, men hvis man kunne slå sig på f.eks at lave termografi screeningen gratis, hvis de efterfølgende lader dig forbedre boligen, så var det måske en interessant indgangsvinkel.

et sådan apperat kan (vidstnok) fås fra 3500,-

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 03:05

hov.. fik vidst googlet mig frem til en and. den er tilsyneladende noget dyrere. beklager :-)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 7. Feb 12
Skrevet kl. 10:18

Tak for de gode svar...

Har overvejet det med termografering, har også snakket lidt med nogle firma der ikke laver andet... Men med de "tilbud" de kan give mig... Syntes jeg at jeg har svært ved at gøre mig konkurence dygtig..

Men hele min ide med dette indlæg var endelig at prøve at gå "den anden vej", for alle er begyndt at gå "energi" vejen og håbede endelig lidt på der var en der havde en ide til det næste STORE maked inden for faget...

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 11:41

energifobedring er jo heller ikke kun efterisolering, men nye vinduer, varmeanlæg, genvindings anlæg osv.

og det kan godt være at der er mange firmaer der profilere sig den vej nu, men der er stadig flere der ikke gør, og markedet er jo enormt.

og fra 2013 bliver den nuværende boligjob plan også ændret til en energi renoveringspulje, hvilket betyder at håndværker fradraget kun kommer til at gælde energi forbedrende renovationer - det er selvfølgelig kun snak fra regeringen, og de har vidst snart bevist at når de lover noget, er det langt fra sikkert at det sker :-)

men jeg er ikke i tvivl om at det store marked du efterlyser er energi. og det er kun lige startet

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:00

Ja, det er kun starten, energi renovering og rådgivning vil være en stor del af byggeriet i fremtiden, så er det mest sikre kort lige pt.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 7. Feb 12
Skrevet kl. 16:31

Tak for svarene...

Er der nogle der så kan hjælpe mig med nogle steder man kunne søge nogle kurser i energi rigtig konstruktioner... Eller lign...

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 16:43

du kan starte med at rette henvendelse til dansk byggeri. de er nok de bedste til t give dig råd og vejledning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)