Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

H1 - H6 overskifterne bliver mindre og mindre...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære SEO kyndige

Jeg er i øjeblikket ved at opsætte et website, hvor jeg skriver om brandsikkerhed. Systemer er wordpress og udfordringen ligger i, når jeg bruger overskrift H1 til H6. 

H6 er mindre end den almindelige tekst som du kan se et eksempel på http://kennethboysen.dk/brandmateriel/handsprojtebatteri.html (nederst)

Nu har jeg en ide om at disse headers er forudbestemt af themet jeg bruger fra woothemes, og måske er det den vej jeg skal arbejde for at få lavet ændringerne. 

Inden da, vil jeg meget gerne hører Jer, om der er en logisk forklaring på at teksten skulle blive mindre, eller om det er en fejl i themet.

På forhånd tusind tak!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:07

Nu ved jeg ikke meget om cms-systemer som wordpress, så jeg ved ikke om man kan ændre det uden at gå i koden.

Jeg kan dog godt fortælle dig, hvor du kan ændre det. Dette er din CSS-fil: http://kennethboysen.dk/wp-content/themes/currents/style.css

Scroll ned ind til du møder h1, h2 osv. Eller brug find funktionen i browseren. Du kan her se, at hvilke størrelser teksten er sat til:

h1 { font-size: 1.4em; }

h2 { font-size: 1.2em; }

h3 { font-size: 1em; }

h4 { font-size: 0.6em; }

h5 { font-size: 0.4em; }

h6 { font-size: 0.2em;

Du kan jo prøve at ændre tallet for h6, hvis du kan finde filen. Gem lige en backup af filen før du roder i den, hvis du ikke er sikker på det, du har gang i :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:13
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 11:24

Tusind tak Emil!

Ved du om der er en SEO grund til at ændre i størrelsen af overskriften?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:27

Nu er der ingen grund til at benytte H6

Det er kun omkring H1 at der er restriktioner omkring antal (fra Googles side), måske heller ikke over 10 stk H2

men du sagtens bruge en masse H2 og så H3 for resten.....

Hn betegner vigtigheden af overskriften på siden hvor n=1 er vigtigst... dvs main-keywords findes i H1,

resten af indholds-overskrifter kan derfor have samme vigtighed ifht primær-overskrift.

og ved at benytte H6, fortæller man nærmest at der skal ses bort fra denne - groft sagt - 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:28

Og så lige en advarsel.

Hvis du ændrer h6 i layout.css, så vil størrelsen blive ændret alle steder, hvor h6 benyttes. Hvis h6 benyttes til et eller andet i forvejen, så vil dette også ændres med en større skrift. Hvis du ændrer størrelsen, så skal du derfor lige være opmærksom og kigge din side igennem.

Boysen:
Inden da, vil jeg meget gerne hører Jer, om der er en logisk forklaring på at teksten skulle blive mindre, eller om det er en fejl i themet.

Hvis de har ment h6 skulle benyttes i en lille boks eller lignende, så giver det jo god mening, at de har givet den en lille tekststørrelse. 

Jeg er i øvrigt enig i, at det ikke burde være nødvendigt at benytte helt ned til h6 til overskrifter.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:38

J. Deleuran:

Nu er der ingen grund til at benytte H6

Det er kun omkring H1 at der er restriktioner omkring antal (fra Googles side), måske heller ikke over 10 stk H2

men du sagtens bruge en masse H2 og så H3 for resten.....

Hn betegner vigtigheden af overskriften på siden hvor n=1 er vigtigst... dvs main-keywords findes i H1,

resten af indholds-overskrifter kan derfor have samme vigtighed ifht primær-overskrift.

og ved at benytte H6, fortæller man nærmest at der skal ses bort fra denne - groft sagt - 

Yes Jeps

Brug H1 - H3 ligesom i en "almindelig avis m.m. " Overskrift - brødtekst m.m.

I de fleste tilfælde ingen grund til at bruge H6er.

Når du i cms 'en WP. skriver f.eks. med H6 kan disse når du skriver sagtens "synes" mindre" end skriften. Men når du opdatere efter rettelse og se på " den nye side" vil du se at en H6 fortsat er større end den almindelige skrift fra formattering/afsnit.

Ja det er klart at bruge dette af hensyn til SEO. Først brugte jeg bare almindelig tekst "afsnit i WP med større og mindre skrifttyper og fed m.m. og jeg kunne fortsat ikke få siderne indekseret. Indtil Emil Blucher herinde fra oplyste mig om H1.....H6, So vups så indekserede Google 47 sider som en "mis" (ca. 2 timer).

Held og lykke med SEO "sikkerheden". Netop dit site er oplagt til denne "teknik"

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 11:47

Tusind tak for Jeres hjælp, allesammen!. 

Nu ved jeg hvad jeg skal gøre... fantastisk!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)