Endelig er alt gået i orden og jeg skal starte som selvstændig om få måneder :) Men, i forbindelse med salg skal jeg bruge en form for aftalepapir hvor en kunde "køber" en vare uden at betale den med de samme (kunden kan ikke få varen, maleri, med, med det samme men skal reservere og hente op til 1 mdr. senere), altså en form for forhåndskøb, ikk? Burde jeg tale med en advokat om udformning af dette eller hedder det bare noget andet så jeg måske kunne finde en standart på nettet? Håber I har lidt råd til mig, Hilsen Steffen |
En "forhåndskøbsaftale"?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hej Steffen, Uden at være ekspert vil jeg såmend blot mene du skal have en ordre, om kunden får varen med det samme og om betaling falder prompte er et spørgsmål om betingelserne ved købet. Når jeg skal lave en grafisk løsning af den ene eller anden art til en kunde starter det hele også med et tilbud, en ordre og en ordre bekræftelse, først herefter bliver det egentligt produkt lavet. Hvornår betalingen falder, hvem der har rettighederne før/efter betaling mv. skal du blot gøre opmærksom på i dit tilbud / salgsbetingelser. Håber det gav nogle svar :-) |
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
Men dog er jeg ikke helt 100% tilfreds :) Jeg købte for 7 år siden et maleri på en udstilling, afholdt af Dansk røde kors hvor jeg underskrev en sådan aftale, men kan ikke huske hvordan den var udformet... Hilsen Steffen |
Ja det var også den mest præcise beskrivelse, men det samme jeg forsøgte at komme frem til ;-) Held og lykke med det. |
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
Hvis det er private, du maler for, skal du nok overveje at lade dem betale forud.. Det ville være ærgeligt at bruge en måned på et maleri, hvis kunden så ikke kan betale når dagen kommer eller har fortrudt eller ombestemt dig.. Vi har tidligere givet 14 dage netto til også private kunder og det brænder man desværre fingerene på en gang imellem.. Det vil nok være en god ide at lave en slags korrektur, fx en grov skitse eller en beskrivelse af hvad kunden har bestilt og lade dem underskrive på dette.. På den måde kan du sikre dig at de ikke har en masse ændringer eller fortryder senere hen. Mvh. Nina |
PS, hvis du gerne vil have et eksempel på hvordan en korrektur kan være udformet, kan jeg maile dig den korrektur vi sender til folk, når de har bestilt logopapir, tape med tryk eller lign. Mvh Nina |
Nu er det ikke malerier der skal males, men kunstværker der udstilles og sælges (reserveres) inden udstillingen er slut, og for at sikre at folk der reserverer ikke stikker af, så var det rart at få noget på papir.... Jeg vil da gerne se dit brev, send en PM :) Hilsen Steffen |
Nej, en korrektur kan nok ikke bruges.. Jeg troede, du mente malerier du ville male på bestilling :-) |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)