Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lære at designe joomla,wordpress eller drupal

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, at lære, at designe joomla, wordpress eller drupal hjemmesider, men har ingen viden inden for området endnu . Hvor meget viden skal jeg ha' omkring php for, at kunne lave den slags hjemmesider? og er det et stort projekt og starte på, at lære?

Fra Strib
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 22
Fra  NonsensMedia Skrevet kl. 14:44

Hejsa Anders

Hvis du allerede forstår HTML, kræver det kun et basalt kendskab til php at lære at programmere temaerne, men det gør det selvfølgeligt langt nemmere jo mere du ved. Og det tager ca en meget dedikeret eftermiddag pr. styk at lære hvordan man designer dem. Der er selvfølgeligt altid mulighed for at blive bedre, og kunne lave temaer som der kan ændres i af brugerne, og det er lidt mere avanceret. Men et simpelt tema der bare viser indholdet, er bare at sætte nogle små stykker php kode ind de rigtige steder.

Mvh Niclas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45

Anders:

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, at lære, at designe joomla, wordpress eller drupal hjemmesider, men har ingen viden inden for området endnu . Hvor meget viden skal jeg ha' omkring php for, at kunne lave den slags hjemmesider? og er det et stort projekt og starte på, at lære?

Hej Anders,

det er et stort og omfangsrigt område dit spørgsmål indeholder. Og som ikke kan besvares fyldstgørende i småindlæg på et forum.

Men som udgangspunkt behøver du ikke php-viden for at kunne køre hjemmesider i de nævnte systemer.

Men prøv at google først, der finder du viden. Derefter, når du er i gang, render du ind i ting, som du ikke umiddelbart kan google - og så kan indlæg på f.eks. Amino være meget brugbare...

Men som sagt: googl, googl, googl....og så kom med indlæg...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender kun til Joomla og WP. Du behøves ikke at arbejde i koden, hvis du ikke er til det.

Det er min forståelse at Drupal kræver noget kode kendskab, men de to andre, der kan du undgå det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 15:29

Jeg startede i går med at arbejde i WordPress og jeg har aldrig før lavet andet end besøge hjemmesider, altså aldrig selv lavet en, og vidste ikke engang hvad WordPress var før jeg valgte det i går aftes.

Det er dog meget simpelt hvis man kan lide nogle allerede eksisterende templates som man selv redigerer ud fra.

Jeg har brugt 2 timer på www.dc-outdoor.dk og jeg har ALDRIG før arbejdet med hjemmesider.

Daniel

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:47

I Drupal findes der nogle basis-temaer man kan bruge til at artbejde videre med sit eget design. Et af de mest udbredte er zen-temaet. Det er rigtigt at der er lidt php-kode i et drupal tema men det er meget basalt. Eks. "print $content;" udskriver indholdet af noden. Den "store" udfordring ved drupal er at finde ud af hvilke små template-filer temaet bliver stykket sammen af.

Her kan du få et overblik over hvordan drupals tema virker.

Fra Valby
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:55

Tak for jeres svar . . . 

Lars nu siger du hvad den store udfordring er ved drupal. Hvad er den store udfordring i joomla så ? 

Og ville det tage mange timer , at lære det?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:06

Jeg kender ikke joomla nok til at udtale mig om det, men hvis du bruger nogle timer med drupals dokumentation så burde du være igang med de mest basale ting.

Drupal's tema/indhold er delt op i nogle forskellige enheder som indholdstyper, blokke, regioner, fields m.v., og tema-filerne skal navngives i forhold til hvilken del af siden man vil ændre på.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:17
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)