Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RSS feed - Hvor nødvendigt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg synes faktisk at det er helt pinligt at spørge efter det her, men jeg har ikke forstået det hundred procent endnu.

Hvor vigtigt er det med en RSS feed? For sådan som jeg har forstået det så har de fleste hjemmesider det automatisk? Fx hvis man benytter WordPress som jeg gør med min Twilight site.

Sådan som jeg har forstået det, så giver RSS feeds muligheden for at sprede indhold ikke? Hvordan hænger det sammen med, at de giver et links tilbage? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sasa Kovacevic:
Hvor vigtigt er det med en RSS feed?

Det kan afhænge rigtig meget af din målgruppe, men i mange tilfælde er RSS-feed en meget nyttig ting!

Sasa Kovacevic:
For sådan som jeg har forstået det så har de fleste hjemmesider det automatisk?

Ja, der er rigtig mange CMS og blog systemer der er født med RSS

Sasa Kovacevic:
Sådan som jeg har forstået det, så giver RSS feeds muligheden for at sprede indhold ikke?

Når du har RSS feed på din side, betyder det at dine besøgende har mulighed for at tilmelde det til sin "reader". På den måde har de altid adgang til det nyeste indhold fra din side, og det kan generer en masse referral traffic.

Sasa Kovacevic:
Hvordan hænger det sammen med, at de giver et links tilbage? 

Såfrem at nogen synes at dit indhold er så spændene og relevant for dem at de vil dele dit RSS feed på sin egen side, så kan det give dig nogle saftige links og igen mere referral traffic. Der findes også steder hvor du selv kan tilmelde dit RSS feed.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man sammenligner RSS med andre social community buttons, har RSS den stærkste userbindningseffekt. Det er ikke nødvendigvis automatisk indbygget. Med WordPress ser det ud som det, men du skal aktivere din egen RSS-Account før det virker rigtigt.

User abonnerer RSS feeds og så kan de læse artikler i deres RSS Reader (f.eks. Google Reader). Der bliver artikler præsenteret som overskrift med en excerpt (dvs. de første fem linjer af texten). Så klikker de på "læse vider" og kommer til din side. Du kan selv bestemme hvor mange artikler fra din website popper up i userens RSS reader.

Der er ingen sammenhang imellem RSS Reader og backlinks, hvis du mener det.

hth Chris :-)

Chris Andersen Smile

wpwoo.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vis man har en nyheds side og skriver godt er det noget der ikke kan undværes der er simplethen så mange der abonner på disse rss eller feed der

vis man får mange folk abonner på det kommer der sikkert mere links for de videre formidler det igen og igen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt! Det var lige præcis sådan nogle svar jeg gik og manglede.

Jeg faldt over denne glimrende blog ---> http://www.antphilosophy.com/kopier-dine-konkurrenters-links/

Hvis I scroller lidt ned og ser, så har en en super flot feed tilmelding.

Er det noget han har fået designet til sig selv, eller er det blot en feed widget? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Jylland
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og så husk selvfølgelig at tilmelde dit rss feed på alle mulige rss directories for at sprede dine links rundt på nettet, super måde at få en masse link juice på :)  Husk også at ændre dine indstillinger så det ikke kun er de sidste 10 der er i feedet, da du så altid vil få alle dine feeds udover alt hvor du tilmelder dig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)