Er der nogen der har en god ide til hvordan man laver en seriøs markedsundersøgelse af om danskerne er interesseret i den ide man har? Hvad koster det at få et analyseinstitut til at undersøge? Og hvad skal man præcist spørge om for ikke at afsløre selve ideen måske? MVH Hans Pedersen |
Hej Hans
Hvad prisen er paa en markedsundersoegelse afhaenger jo helt af om det skal vaere telefoninterviews eller et skema med en raekke spoergsmaal til den eller de potentielle grupper du vil henvende dig til, og saa hvor stor undersoegelsen skal vaere, det koster jo mere at kontakte 2000 emner end 200.
For at faa det stoerste udbytte af en undersoegelse skal man vaere saa praecis som mulig i de spoergsmaal man vil stille ,saa man kommer saa taet paa som det nu er muligt ,til at faa de oplysninger man har brug for i det videre forloeb...........uden selvfoelgelig at roebe for meget........men det er jo noget analysefirmaet er behjaelpelig med at finde ud af, hvordan man sammensaetter spoergsmaal.
Min samarbejdspartner i Danmark.........Marketleader arbejder desuden en del med markedsanalyser, saa hvis du er interesseret kan du give mig et praj, saa kan jeg kontakte dem og de kan evt ringe dig op, hvor I kan faa en uforpligtende samtale.
mvh
Ellen Danstrup