Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, nogen laver klon af mit site

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Aminoer

Jeg har ved et tilfælde opdaget af et østeuropæisk firma er i gang med at lave et site, hvor de bygger det op efter mit tyske koncept

Konceptet ser ud til at være noget med byggeri, hvor mit koncept er målrettet til festbrancen, så der er i princippet ikke noget galt der

Det er da selvfølgelig også positivt at nogen synes mit koncept er godt nok til at det kan bruges som skabelon for andres, men til gengæld synes jeg de kommer lidt nemt igennem, ved at tage min kode og bare lave om på.

Hvad mener i?
Skal jeg være stolt eller fornærmet?
og kan jeg få noget udbytte af at blande mig i deres foretagende?

Her kan i se mit tyske site: http://www.plan-dein-fest.de/music/new-enquiry/step-1.asp
og her kan i se det site de er ved at bygge: http://www.iart24.com/zand/php/1.1.1.php

Tak for jeres hjælp og ideer.





Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettet.. jeg havde ikke set det var et østeuropaisk firma.. tror ikke der er meget at gøre så..


Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender desværre ikke lige lovgivningen inden for dette område - og de danske love hjælper intet her. Du skal have fat i nogle internationale.

 

Men jeg synes da klart at du skal sende dem en påmindelse om at de pt er ved at kopiere dig, og at du ser det stoppet omgående.

 

Selvfølgelig er det meget smigrende når nogen finder inspiration i dine ting - men så snart de kopiere det, går min smigring af det :)

Du vil jo heller ikke være smigret over at nogen bare stjæler din bil og sætter andre nummerplade på. (hvis du forstår denne)

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.iart24.com/zand/php/1.1.1.php giver (lige nu kl 9:57) 404-fejl
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har lagt kildekoden ud offentligt kan du nok ikke gøre det vilde ved det ... det var dumt :)
Tilmeldt 15. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alt-til-din-fest.dk

Jeg kan se at du skriver at din side er skrevet i PHP, og deres er kodet i PHP.

Dette alene gør at de ikke bare kan "kopiere" / "tage din kode og bare lave om på".

Hvis de kopiere, tekst, billeder kan du "ramme" dem på det, ellers kan du ikke gøre noget da kopi beskyttelsen kun omfatter direkte kopiering.

ASP og PHP kan heller ikke "kopieres" sådan uden videre, det kræver at "kilde koden" haves/stjæles fra serveren da ASP (står for Active Server Pages) hvilket betyder at de afvikles på serveren inden de sendes til computeren hvor slutbrugeren sider, og kun html delen vises, denne kan (HTML) delen kan derimod nemt kopieres og tilpasses.. men om der er noget at gøre ved det, og om det er ulovligt.. tja det er jo et juridisk spørgsmål...

en masse halv teknisk, som du sikkert ikke kan bruge, men nu er det skrevet...
Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-05-2007 21:26:13 Forfatter:Alt-til-din-fest.dk
Hejsa Aminoer

Jeg har ved et tilfælde opdaget af et østeuropæisk firma er i gang med at lave et site, hvor de bygger det op efter mit tyske koncept

Konceptet ser ud til at være noget med byggeri, hvor mit koncept er målrettet til festbrancen, så der er i princippet ikke noget galt der

Det er da selvfølgelig også positivt at nogen synes mit koncept er godt nok til at det kan bruges som skabelon for andres, men til gengæld synes jeg de kommer lidt nemt igennem, ved at tage min kode og bare lave om på.

Hvad mener i?
Skal jeg være stolt eller fornærmet?
og kan jeg få noget udbytte af at blande mig i deres foretagende?

Her kan i se mit tyske site: http://www.plan-dein-fest.de/music/new-enquiry/step-1.asp
og her kan i se det site de er ved at bygge: http://www.iart24.com/zand/php/1.1.1.php

Tak for jeres hjælp og ideer.

 

Jeg mener ikke der er så meget at gøre.
Din kode kan ikke bare kopieres 100 % /viev/source

 

men det han kan gøre for at "nemt" lave en kopi af dit design er "Print Screen" og ligge det ind som "baggrund" i evt dreamweaver På den måda kan han som designer / programmør oprette diverse tabeller og frames OG WUPTI Så ligner hans site dit.

 

Der ikke nogen TROR jeg der har Patent på Sprogene asp & php

 

Du kan designe et script og tage patent på det "software" men igen eks. Du designer en webshop og tager patent på scriptet.

Der er bare det at både php & asp begge kan lave en shop funktion PÅ MANGE MÅDER

 

Men jeg mener det med at stjæle fra hinanden online er delvis OK


For det giver inspiration..


hvis ikke måtte kopiere eller få inspiration. Ville der jo kun være 1 Udbyder af webhotel, 1 dating side, 1 debat forum og 1 webshop

Kan du følge mig? 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar

Jeg sendte et par emails a sted imod dem der havde serveren, og hvem jeg ellers lige kunne finde frem til ved lidt detektiv arbejde, og fin et par meget ydmyge og undskyldende emails tilbage.

De blev tilgivet, imod at de selvfølgelig i al evighed linker til mit system.
Ja ja, i virkelighed vil jeg i høj grad give det sidste indlæg ret, der er nok ikke så meget at gøre imod at nogen stjæler design og funktionaliteter fra en.
Mon ikke man også selv får ret meget inspiration rundt omkring på nettet.
Tak for jeres svar.

 

 

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøver lige igen...
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

> Dato: 15-05-2007 02:00:04
> Forfatter: Jens Lykke Nielsen

>Jeg mener ikke der er så meget at gøre.
>Din kode kan ikke bare kopieres 100 % /viev/source

>men det han kan gøre for at ''nemt'' lave en kopi af dit design er ''Print Screen'' og ligge det ind som ''baggrund'' i evt dreamweaver På den måda kan han >som designer / programmør oprette diverse tabeller og frames OG WUPTI Så ligner hans site dit.

Jeg tror de fleste herinde er klar over hvordan man laver en hjemmeside, og husk også lige og tjek dine indlæg for stave og gramatik fejl.


> Der ikke nogen TROR jeg der har Patent på Sprogene asp & php
> Du kan designe et script og tage patent på det ''software'' men igen eks. Du designer en webshop og tager patent på scriptet.
> Der er bare det at både php & asp begge kan lave en shop funktion PÅ MANGE MÅDER

Nej du kan ikke tage "patent" på et script eller et sprog og nej du kan ikke tage patent på ret script men lige har designet. Derimod har du ophavsret til alting du selv har fremstillet. Dog gælder dette copyright kun 1:1 kopier, hvis du selv laver noget der ligner mit gælder copyright ikke.


> Men jeg mener det med at stjæle fra hinanden online er delvis OK
> For det giver inspiration..

Hvad er det for noget vrøvl? Selvfølgelig er det da ikke okay at stjæle fra hinanden, det er ulovligt. Det eneste tyveri giver inspiration til er tungere sikkerheds tiltag.

> hvis ikke måtte kopiere eller få inspiration. Ville der jo kun være 1 Udbyder af webhotel, 1 dating side, 1 debat forum og 1 webshop
> Kan du følge mig?

Nej kan ikke følge dig, det er noget vrøvl det der. Desuden er alle de ting du har forsøgt at sige her allerede blevet sagt tidligere i den her tråd, og udover det modsiger du dig selv :)



Edit: Hvad går der lige galt for quote funktionen her på siden?


Side 1 ud af 1 (10 indlæg)