Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kvalifikationer vs. Penge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Her i forrige måned havde vi i skolen en lille snak om udlændinge i virksomhederne. Vi læste en artikel, hvorpå der stod, at nogle virksomhedsejere ville hellere ansætte udlændinge, da de så fik en form for økonomisk støtte. Det var ligemeget, om danskeren havde de bedste kvalifikationer, for i artiklen ville virksomhedsejerne stadig vælge en udlænding.

Mit spørgsmål til jer iværksættere lyder på, om i hellere vil have en udlænding ansat, frem for en dansker med de bedste kvalifikationer hvis i kunne få økonomisk støtte for at ansætte en udlænding?

/Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:42

Simon Nielsen:

Hej

Her i forrige måned havde vi i skolen en lille snak om udlændinge i virksomhederne. Vi læste en artikel, hvorpå der stod, at nogle virksomhedsejere ville hellere ansætte udlændinge, da de så fik en form for økonomisk støtte. Det var ligemeget, om danskeren havde de bedste kvalifikationer, for i artiklen ville virksomhedsejerne stadig vælge en udlænding.

Mit spørgsmål til jer iværksættere lyder på, om i hellere vil have en udlænding ansat, frem for en dansker med de bedste kvalifikationer hvis i kunne få økonomisk støtte for at ansætte en udlænding?

/Simon Mark Nielsen

Du skal nok ikke regne med at svarene i sådan en tråd er lige ærlige. Business er business, og selvom mange vil sige at de vil vælge kvalifikationer frem for en udlænding, og få støtte, så er det desværre sådan at langt de fleste gerne vil gå på kompromis med service og kvalifikationer, såfremt det bedre kan betale sig i længden at have en eller anden udlænding gående - økonomisk vel og mærke. De fleste forsøger at tjene så mange penge som muligt, og derfor vil de gerne gå på kompromis med kvalifikationerne, hvis det giver et større tal på bundlinjen.

Det bliver jo set hele tiden, også på nettet. Se hvor meget arbejde der bliver outsourcet til udlandet!! Tag et eksempel som et billede skal skal laves til vektorgrafik - mange lader en eller anden kineser gøre arbejdet for 5 dollars - det kræver dog at man efterfølgende lige bruger 5 minutter selv på at rette det til, men hvis du skulle have en dansker til det, så ville det måske koste 250-500 kroner. Her er penge sparet, penge tjent, hvis kvaliteten er o.k vel og mærke.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 18:57

Hej Jonas

Du har nok ret i, at det ikke er alle, der vil svare lige ærligt. Jeg ville bare lige prøve at høre reaktionerne her inde fra.

/Simon Mark Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04

Simon Nielsen:
Vi læste en artikel, hvorpå der stod, at nogle virksomhedsejere ville hellere ansætte udlændinge, da de så fik en form for økonomisk støtte. Det var ligemeget, om danskeren havde de bedste kvalifikationer, for i artiklen ville virksomhedsejerne stadig vælge en udlænding.
Det lyder ret mystisk. Hvad skulle det være for en støtte virksomheder kan få og KUN kan få til at ansætte udlænding - og hvad er udlændinge. Er det folk med andet statsborgerskab end dansk?

Det eneste jeg kan forestille mig er, at der sikkert er en del der er fint tilfredse med at ansætte f.eks. håndværkere fra Polen, men det har ikke noget med støtte at gøre, for støtte får man ikke baseret på hvad land folk kommer fra?? Det er bare, at der findes folk der vil arbejde til lavere løn, og det må de da østaftalen ikke gælder længere, men hvis arbejdsgiveren er organiseret, skal han give de udlandske dansk overenskomsts vilkår. Der er også en række regler der skal overholdes i det hele taget.

Det er klart, at hvis man kan klare sig fint med polske håndværkere, og kan håndtere tilladelser osv. så kan man sikkert der spare penge, og det er der så sikkert en del som vil, mens andre måske synes det er nemmere med sproget og nemmere at sælge ind til dem der skal bruge folkene, hvis de kan dansk, så noget fast svar tror jeg ikke du får og STØTTE har det intet at gøre med.

Der er en del muligheder for støtteansætter en ledig - det er dog støtteordningerne der gælder både unge, seniorer, førtidspensionister og fleksjobvisiterede - i forskellige grupper. 

Der er i alle fald ikke special støtte for at ansætte udlændinge - Der er ikke støtte efter nationalitet eller hudfarve.

vh

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 19:09

Hej Cookie

Artiklen havde vidst også et par år på bagen. Jeg ved ikke, hvordan reglerne er for sådan noget i dag, men de er sikkert blevet ændret siden.

/Simon Mark Nielsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)