Hej Wel, Er der nogensinde noget der er "sikkert", når man involverer sig i en start-up? Jeg tror ikke de fleste iværksættere deler din tankegang, som efter min mening allerbedst egner sig til et job i en allerede etableret virksomhed. Når man som udvikler engagerer sig i et projekt, så udfører man sine opgaver i henhold til den med de andre partnere indgåede aftale. Du får det til at lyde som om, at udviklerens rolle er alfa og omega for projektets succes, og misforstå mig ikke yderligere, den er helt sikkert vigtig. Men uden konceptudvikling, salg og markedsføring af projektet er udviklingen intet værd, og vice versa. Du kender formentlig den om kæden og det svageste led. Det jeg leder efter, er sandsynligvis ikke en der deler dit mindset. Det jeg leder efter, er en programmør der har drive, tid, energi og gå-på mod til at involvere sig på lige fod med de andre partnere i en spændende start-up. Hvis vi havde kapitalen til at ansætte udviklere på timebasis, havde vi sandsynligvis gjort det. :) /Rasmus |
rk86:Hvis vi havde kapitalen til at ansætte udviklere på timebasis, havde vi sandsynligvis gjort det. :)
/Rasmus
Der skød du dig selv i foden :) Nu mindre du mener at det kun var et alternativ hvis du ikke kunne få en udvikler med på holdet.
Det skal dog siges at 2-personer sagtens kan fremskaffe den kapital der skal bruges, hvis det er noget i vil, det er der ingen undskyldninger for overhovedet. Og hvis i ikke har råd til en programmør? hvordan I al verden skal i så få råd til markedsføring?
Du nævner selv: Citat ""Vi er begge fantastisk entreprenante"" Når du slynger en sådan sætning ud må I vel også have en form for track-record? eller andre projekter I har beskæftiget jer med?
Citat: ""Hvis vi havde kapitalen"" | Her ville du have tabt mig med at indgå nogen form for samarbejde med den indstilling, det ville jeg ikke turde satse på. Iøvrigt ville jeg aldrig gå ind I et projekt hvor folk ikke har smidt noget ind. Ergo, Har noget at miste. Alt andet er efter min mening dybt useriøst.
Det kan godt være Du/I ikke er enig med ovenstående, men det er tydeligt at i inderst inde (hvis vi skal være ærlige) ikke har den fulde tro på jeres projekt. Ikke at i ikke kan nå succes alligevel, men jeres chancer er bare meget mindre, da motivationen bliver svær at finde med tiden.