Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haves: Gennemarbejdet idé til nyskabende online-koncept. Ønskes: webprogrammør/designer med entreprenør-genet i orden

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wel,

Er der nogensinde noget der er "sikkert", når man involverer sig i en start-up? Jeg tror ikke de fleste iværksættere deler din tankegang, som efter min mening allerbedst egner sig til et job i en allerede etableret virksomhed.

Når man som udvikler engagerer sig i et projekt, så udfører man sine opgaver i henhold til den med de andre partnere indgåede aftale. Du får det til at lyde som om, at udviklerens rolle er alfa og omega for projektets succes, og misforstå mig ikke yderligere, den er helt sikkert vigtig. Men uden konceptudvikling, salg og markedsføring af projektet er udviklingen intet værd, og vice versa. Du kender formentlig den om kæden og det svageste led.

Det jeg leder efter, er sandsynligvis ikke en der deler dit mindset. Det jeg leder efter, er en programmør der har drive, tid, energi og gå-på mod til at involvere sig på lige fod med de andre partnere i en spændende start-up. Hvis vi havde kapitalen til at ansætte udviklere på timebasis, havde vi sandsynligvis gjort det. :)

/Rasmus

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:30

rk86:

Hvis vi havde kapitalen til at ansætte udviklere på timebasis, havde vi sandsynligvis gjort det. :)

/Rasmus

Der skød du dig selv i foden :) Nu mindre du mener at det kun var et alternativ hvis du ikke kunne få en udvikler med på holdet. 

Det skal dog siges at 2-personer sagtens kan fremskaffe den kapital der skal bruges, hvis det er noget i vil, det er der ingen undskyldninger for overhovedet. Og hvis i ikke har råd til en programmør? hvordan I al verden skal i så få råd til markedsføring?

Du nævner selv: Citat ""Vi er begge fantastisk entreprenante"" Når du slynger en sådan sætning ud må I vel også have en form for track-record? eller andre projekter I har beskæftiget jer med?

Citat: ""Hvis vi havde kapitalen""  |   Her ville du have tabt mig med at indgå nogen form for samarbejde med den indstilling, det ville jeg ikke turde satse på. Iøvrigt ville jeg aldrig gå ind I et projekt hvor folk ikke har smidt noget ind. Ergo, Har noget at miste. Alt andet er efter min mening dybt useriøst. 

Det kan godt være Du/I ikke er enig med ovenstående, men det er tydeligt at i inderst inde (hvis vi skal være ærlige) ikke har den fulde tro på jeres projekt. Ikke at i ikke kan nå succes alligevel, men jeres chancer er bare meget mindre, da motivationen bliver svær at finde med tiden. 

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 22:16

Det her har da vist udviklet sig til lidt af en åben debat for iværksætter-genier, hvilket slet ikke var meningen. Jeg leder efter en programmør, som kan være interesseret i at indgå i et samarbejde med min partner og jeg. Længere er den sådan set ikke. :)

Du skal dog alligevel få et svar, jv45:

1) Ja, hvis vi havde haft 50.000 kr til at skyde i en udvikler uden at skulle i banken, havde vi sandsynligvis gjort det. Det har vi ikke, da vi begge er kandidatstuderende på CBS. I stedet vælger vi at involvere en 3. mand, som så har mulighed for at investere tid og kræfter i projektet på lige fod med os andre.

2) Når jeg skriver, at vi begge er "fantastisk entreprenante", mener jeg at vi begge brænder for at starte egen virksomhed, og har en rimelig god idé om, at det er noget vi duer til. Hvis du har en anden definition på den sætning, er det helt i orden. Og ja, vi har begge andre projekter på samvittigheden, men jeg mener ikke nødvendigvis at en bugnende track record er altafgørende i denne sammenhæng. 

3) Det passer mig helt fint, at sådan en som dig ikke har lyst til at gå ind i et projekt under de vilkår vi nu en gang sætter op. Det er slet ikke en med din indstilling, vi leder efter. Vi leder som sagt efter en, der har lyst til at smide en masse tid og kræfter efter det, ligesom min partner og jeg er fast besluttet på at gøre.

4) Og for lige at lægge enhver tvivl som skulle være opstået på baggrund af dit indlæg på hylden, hvem har så på noget tidspunkt nævnt, at vi ikke har investeret, eller agter at investere nogen former for likvide midler i projektet? Det læser jeg ikke selv nogen steder. Hvis vi skal i banken, eller rejse kapital på anden måde, bliver det nok i højere grad med henblik på bl.a. markedsføring, som du selv stiller spørgsmålstegn ved.

Tak for jeres dybdeborende kritik af min søgen efter en 3. partner til opstart af virksomhed. Nu vil jeg prøve at koncentrere mig om de seriøse henvendelser, jeg har fået (ja, der er kommet en del). 

/Rasmus

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:18

offtopic - skrevet som en pm

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:37

Nu har du jo smidt den op som åben debat, og du har jo muligheden for at lukke af for nye indlæg. Du får også en del mere eksponering ved at der bliver lavet noget debat i din tråd, så i sidste ende er det til din fordel. Det er nu ment som direkte kritik, jeg ønsker jer kun alt succes som muligt. Men jeg synes det er vigtigt at belyse nogle enkelte punkter (som de fleste tænker om sådan en tråd her), og kan du forsvare det du skriver, stiller det Jer selv I meget bedre lys og du vil med sikkerhed få flere hevendelser.  

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 08:59

Smed dig en PB men har ikke engang fået svar tilbage på den, så var måske en god ide at starte der hvis i vil have nogen med holdet..

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 09:11

MindUser:
Smed dig en PB men har ikke engang fået svar tilbage på den, så var måske en god ide at starte der hvis i vil have nogen med holdet..

Det beklager jeg! Havde en dag, hvor jeg lå nærmest vandret i luften igår. Du får lige en PB tilbage :)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)