Har været ude at kigge på en trailer i weekenden hos udlejningsfirma (han har CVR), og vil gerne købe den som PRIVATPERSON. MEN: Sælgeren oplyser mig, at der er ca. 33.000 kr i restgæld i den (prisen jeg skal give er 37500 kr). Penge han vil betale ud, så snart han har pengene fra mig. Han virker helt reel, men jeg tør ikke binde an på en person betaler gælden ud efter jeg står med registreringsattesten, da jeg har googlet mig frem til at jeg står meget dårligt, hvis han undlader at betale det ud. Da vi så undersøgte om der var restgæld i traileren på Tinglysningen under bilbogen viste den, at der ikke var restgæld i den. Nu er jeg taget hjem uden trailer og har bedt sæger om at betale restgælden ud INDEN hos Krone Kapital (som også tager min. 5000 for at nedskrive gælden inden tid), hvor gælden befinder sig, inden jeg vil købe den af ham. Han har dog svært ved at finde pengene inden han har dem fra mig, så spørgsmålet er, om man evt, kan tage ens bank med indover (altså at jeg ikke betaler ham kontant, men at min bank afvikler de 37.500 kr jeg skal betale til Krone Kapital) eller hvordan, det kan ordnes? Hvis jeg nu køber traileren på baggrund af at der ikke er restgæld i den (det oplyser Bilbogen mig jo om) og jeg vælger det officielle tinglysningsdokument (175 kr), kan der så på trods af deres oplysninger være restgæld i traileren, som jeg hænger på?
|
Restgæld trailer- Bilbogen siger ingen restgæld- sælger siger 33.000 - hjælp?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)