Godmorgen Aminoer. Jeg er efterhånden ved at nå langt i min process omkring tilblivelsen af min nye forretning. Det er super spændende men også ret nervepirrende synes jeg. I weekenden har vi herhjemme haft arbejdsweekend, hvor min kære mands herrehybel, er blev omdannet til mit nye arbejdsstudie/kontor/showroom/butik. I den forbindelse kom min mand på en super god ide. Jeg åbner pr. 1. oktober 2012 en webshop med salg af børnetøj og accessories - både af egen produktion samt vare bestilt hjem fra udlandet. Min kære mand synes, at jeg i stedet for kun at have en online shop, ligeså godt kan slå to fluer med et smæk og lave showroomet til en reel butik - dog med "begrænsede" åbningstider. Lokalet er en del af vores stueetage, som kun bruges til et kontor til min mand samt et walk-in med vores eget tøj. Begge disse er bag lukkede døre. Vi har adgang gennem en dør til overetagen, som er vores primære bolig. Der er en hoveddør, som vil blive indgangen til min butik. Det er IKKE den dør vi bruger, når vi kommer hjem og skal låse os ind - det er en anden dør bagved huset. Det vil være muligt for os at skærme af med fx et forhæng fra den dør kunden kommer ind af, så selve butikken intet har med privaten at gøre. Håber det er forståetligt som jeg har beskrevet det. Er det muligt og lovligt at skærme af på den måde til forretningen? Hvordan foregår det mht betaling af lokalet? Jeg vil helst undgå at betale husleje og måske udnytte det fradragsmæssigt i stedet, da pengene ikke vil være der til husleje i starten! Håber der er nogen som kan hjælpe mig og gøre mig bare en smule klogere på mine spørgsmål, og hvordan jeg skal handle! Ha en dejlig dag og nyd det skønne vejr fra kontorstolen :) Mvh Tina! |
Hej Aminoer. Er der slet ingen som kan hjælpe mig?
Mvh Tina