Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det seriøst at sælge sider, som man pludselig ikke gider have

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis,

Hvis der er tale om en hjemmeside, hvor der er lagt megen seriøs energi i, så er det klart et godt tilbud.

Men er det ikke lidt at dumpe priserne.

Hvis jeg havde brugt mange timer på en hjemmeside, så ville jeg da ikke sælge den for 500 kr, men bruge den selv; og indtil jeg havde tid til at gøre mere, så ville jeg lade den vente. Og måske smide lidt Google Adsense op, og så skal den da nok give de samme 500 kr. på et år?

Hilsen, Robert

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:29

Robert Kronberg:

Hej Theis,

Hvis der er tale om en hjemmeside, hvor der er lagt megen seriøs energi i, så er det klart et godt tilbud.

Hvis jeg havde brugt mange timer på en hjemmeside, så ville jeg da ikke sælge den for 500 kr, men bruge den selv; og indtil jeg havde tid til at gøre mere, så ville jeg lade den vente. Og måske smide lidt Google Adsense op, og så skal den da nok give de samme 500 kr. på et år?

Hilsen, Robert

Jamen hvorfor skal du/i være dommere om det er et seriøst salg og om det er en god idé at sælge den nu eller vente et år? :) Hvorfor er det forkert i dine øjne at folk sælger en side?

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 14:31

Robert Kronberg:

Hej Theis,

Hilsen, Robert

Det kunne også tænkes, at man godt kunne bruge de 500,- her og nu :) 

Det har da i hvert fald været grunden, hver gang jeg har haft et website til salg. 

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 655
Skrevet kl. 14:45

Jeg/os kan da have lov til at have en mening, om andre lytter til os er da deres problem :).

Hvorfor skal andre være dommere over om dette indlæg er noget skod? :).

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 14:55

Ligger problemet ikke I at der tilsyneladende tegner sig et mønster i måden websider bliver sat til salg? Tillid er vigtigt på Amino - og ingen kan lide snydere. Jeg tror, at det er der skoen trykker.

Herinde sætter vi ild til ideer - det er det iværksættere gør. Det skaber alt andet lige en overflod af projekter, som sommetider ikke flasker sig som vi håbede. Derfor sælger vi ideerne videre, så vi selv kan komme videre.

Jeg tror ikke at nogen her har ondt i røven. Robert og Dennis, tror jeg, er på vagt overfor en trend, der drejer sig om at snyde folk til at købe katten i sækken. Og selvom det er købers eget ansvar at "tjekke sækken", så har jeg respekt for deres agtpågivenhed.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:58

Hej Robert

Dit oplæg er lidt nedsættende og arrogant synes jeg. Jeg har selv for et år siden lavet en hjemmeside om privatøkonomi med henblik på at skrive nogle gode artikler og skabe lidt affiliate-indtægt ad den vej. Jeg har dog måttet erkende, at det var et forsøg på at sætte mig ind i den verden og jeg har samtidig måttet erkende min manglende tekniske viden omkring hjemmeside-brygning. Derfor har jeg et par gange sat den til salg men er ikke blevet tilbudt en sum, der var interessant nok.

Hvad synes du, at jeg har gjort forkert her? Hvad er der galt med at forsøge sig frem. Tænk hvis ingen forsøgte sig med noget?

...og så er der overhovedet ikke noget galt med at skabe gode hjemmesider med salg for øje!

Michael

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:25

Hej Michael,

Hvis man skaber gode hjemmesider med salg for øje, så skal man jo bare sige det åbent, ikke.

Jeg har ikke noget imod, at man sælger en hjemmeside, hvor der allerede er lagt noget CMS op, samt noget tekst, billeder etc.

Jeg har fx heller ikke noget imod, at jubii blev solgt, men det var jo heller ikke bare en hjemmeside, men en virksomhed.

Men på amino går der ikke en dag, uden der sættes hjemmesider til salg, som man angiveligt ikke kan gennemføre alligevel, og priserne går fra 500 til noget seks-cifret, og det undrer mig bare. Det er da ufatteligt, så mange hjemmesider og domæner, der købes, hvor der laves lidt CMS, hvorpå de sættes til salg, fordi man ikke har tid.

I øvrigt har jeg da respekt for en iværksætter, der lige manger 500 kr. og har et domæne i overskud.

Min pointe er alene, såfremt man laver hjemmesider med salg for øje, så skal man sige det åbenlyst.

Det er derimod lidt at misinformere potentielle købere, hvis man hævder, at man har arbejdet helhjertet på en god ide gennem lang tid, men nu ikke har tid længere, såfremt man blot har banket noget sammen på en times tid eller to. Der sidder mange derude, som ikke kan gennemskue dette.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:31

Fair nok, Robert. Det er bare ikke det, der kommer til udtryk i dit åbningsindlæg.

Michael

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Robert Kronberg:
Jeg har ikke noget imod, at man sælger en hjemmeside, hvor der allerede er lagt noget CMS op, samt noget tekst, billeder etc.

Øh nå? Det er da lige præcis dét du harcellerer over i dit første indlæg, og du skriver jo også:

Robert Kronberg:
Det er da ufatteligt, så mange hjemmesider og domæner, der købes, hvor der laves lidt CMS, hvorpå de sættes til salg, fordi man ikke har tid.

Så du har altså et problem med at folk "sælger en hjemmeside, hvor der allerede er lagt noget CMS op"?

Nåh nej for:

Robert Kronberg:
Min pointe er alene, såfremt man laver hjemmesider med salg for øje, så skal man sige det åbenlyst.

Hvorfor i alverden skal man dog det? Som køber af en hjemmeside, er det da fuldstændig irelevant, om sælger har lavet siden med salg for øje, eller af interesse for et givent emne.

Nogen kan banke en fuldt funktionel hjemmeside op på et par timer med lækkert design og et fornuftigt indhold, imens andre kan sidde i årevis og nørkle med en akvarieside, med et design fra 1998. Ifølge din logik, er det sidstnævnte som skal score kassen, og førstnævnte er næsten en svindler.

Det giver nul mening.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:44

Hej T-Nielsen,

Jeg har på ingen måde været rundt om svindlere, men har sagt, at man skal sige det, som det er, og det er, hvad jeg mener.

Hvis man har købt et domæne og lavet en hjemmeside for at sælge det, så skal man sige det, når det sættes til salg. Gør man ikke det, så er der alligevel ikke tale om svindel.

Og hvis man har købt et domæne og lavet en hjemmeside for selv at benytte det, så skal man også sige det, når det sættes til salg, samt give en forklaring. Dog siger jeg ikke, at man nødvendigvis skal udstille sig selv ved at sige, at "jeg mangler 500 kroner".

Jeg siger blot, og nu gentager jeg mig selv, at man ikke skal sige, at man har købt et domæne og lavet en hjemmeside for selv at benytte det, og nu ikke har tid til det, hvis det ikke var det oprindelige motiv med købet - og det er selvom siden er nok så god.

Der var i øvrigt en bruger, som solgte artikler for 35 kroner, hvilket ikke er holdbart, men han oplyste ærligt, at han dumpede prisen, fordi han skulle bruge penge nu, og det er noget, som jeg kan forstå. Det var ikke planlagt, men noget cash flow-agtigt.

Hilsen, Robert

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)