I botilleje har vi fornylig publiceret siden fremlejekontrakt.dk. Botilleje hjælper udlejere med deres lejekontrakt. Vi bruger fremlejekontrakt.dk domænet som en genvej til en høj rank på søgeordet fremlejekontrakt med siden fremlejekontrakt.dk. Ideen er så, at linke folk videre fra fremlejekontrakt over til http://www.botilleje.dk/lejekontrakt. Lige nu har vi sat siden meget hurtigt op, for at Google kan begynde at vænne sig til den (den ranker nu som 14 på ordet fremlejekontrakt). Når siden forhåbentligt snart flytter op til en plads i top 10, vil vi tænke mere i konvertering. I den forbindelse har vi en række spørgsmål, som I måske kan hjælpe med.
Hvordan skal vi brande siden? Vi er i tvivl, om vi skal brande siden identisk med botilleje.dk med layout, banner mv., eller om der er en pointe i netop ikke at gøre det.
Bør der ske andet på sitet? Sitet består nu af en enkel side med en kort tekst og et link videre til botilleje.dk. Vi mener ikke, at der - udover eventuelt lidt mere tekst på startsiden - skal ske mere. Men vi er meget åbne for input.
Andre råd Vi er desuden meget interesseret i at høre andre råd - eksempelvis baseret på særlige teorier for en sådan mellemliggende landing page, der dirigerer trafikken videre til den egentlige konvertering.
Hvorfor gør du det ikke bare sådan at denne nyt URL fører automatisk til den gamle side? Det ville være det nemmeste at gøre og du behøver ikke opdatere to sider.
Fordi domænet bedre kan hjælpe mig til en god placering på søgeordet "fremlejekontrakt", hvis der rent faktisk er en side, og at denne er målrettet dette søgeord. Jeg tror, det giver tæt på ingenting, hvis jeg bare redirect'er.