Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content og redirect

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Sidder og pusler lidt med at opdatere hele stisystemet til mine sider på mit domæne. Men jeg er kommet lidt i tvivl om hvorvidt jeg vil blive udsat for denne sygdom, hvis jeg udfører mine ideer i virkeligheden.

Sagen er den, at der i det nuværende format er nogle af siderne der i url´en fremstår med f.eks 2011/02/"indlægsnavn".

Men hvis man nu omdøber det således at årstal og måned bliver fjernet, og der tilbage kun står %postname%, og det så bliver udgivet, vil det game indlæg jo blive slettet.

Men da indholdet på den "nye" side er det samme som på den "gamle", vil man så blive ramt af duplicate content, eller er kan man ikke det når det originale indlæg er blevet slettet. Den originale side har jo allerede nu, en vis værdi på placeringen i søgemaskinen, men den nye bør kunne komme højere op. Men bliver det tilrettet automatisk efterhånden som den nye side bliver indexeret, eller er det et totalt no-go

Overvejede også at give den gamble side en redirect, men er ikke muligt da det bliver slettet. Det er vel ikke smartere at lade den gamle side ligge der også, og give den en redirect eller andet?

Håber det er forståeligt, ellers må jeg prøve at uddybe. Er bare lidt svært at forklare med få ord:)

Mvh

Thomas Rabech

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Istedet for at lave URL'en om på den gamle side synes jeg du skal lave en ny med den ønskede URL og placere indholdet fra den gamle side på den.

Derefter laver du et 301 redirect fra den gamle side til den nye side :)

På den måde får du den URL du ønsker og får samtidig overført linkværdien fra den gamle side til den nye side... :)

- Alexander Baandrup Larsen 

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander.

Jeg har godt tænkt på at bare lade de gamle sider blive liggende, og give dem en 301 redirect til de nye. 

Det jeg bare ikke helt kunne blive enig med mig selv om, er hvorvidt det er fornuftigt at have flere sider med det samme indhold, selvom der omdirigeres.

Skal man, hvis der omdirigeres, laves nogle andre tiltag på siderne så man undgå duplicate content, eller er man fuldstændig fritaget for det, når man giver den en 301?

Mister de gamle sider med tiden deres værdi i søgemaskinerne, således at man på et tidspunkt kan fjerne disse sider?

MVH

Thomas Rabech

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

med et 301 redirct fortæller du søgemaskinerne at siden er perment flyttet. Det gør at du får linkværdien flyttet og undgår DC! Hel klart den bedste løsning :)

- Alexander Baandrup Larsen

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så hermed noteret
Der bliver sagt tak for svaret;-)

/Thomas

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)