Ugh ... jeg har lige opdaget at jeg har anvendt samme faktura nr. på to forskellige fakturaer! Dette er sket da jeg oprette fakturaer manuelt ved at kopiere detaljerne fra gamle fakturaer.
Hvad er det bedste "normal" og accepteret måde at håndtere sådan et situation på ... ?
Vælg den af kunderne du snakker bedst med, ring til ham og sig at du er kommet til at lave en fejl og bed ham smide den gamle faktura ud og bruge den nye istedet, der er ikke nogen "normal" måde at håndtere den slags på ... da det normalt ikke er noget der sker :)
Som Brian skriver er det ikke det store problem, jeg ville nok lige lave et lille notat herom som jeg klipser på de pågældende fakturaer i tilfælde af du utænkeligt skulle få besøg af SKAT.
Så har du gjort opmærksom på du har styr på dine fakturaer, og selv opdaget "fejlen" både overfor f.eks. revisor og evt. SKAT - hvis det bliver et problem.
Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.
Første gang i 8 år ... jeg tænkte at lave et kreditnota, men det skabe endnu mere forvirring da den samme firma fik og betalte fakturaen med den oprindelig nr.
Men jeg prøve at snakke med dem imorgen og ser hvad status er mht arkivering. I disse dage er bilagerne gemt digitalt når de modtages, så det er ikke altid nemt for dem at korrigere.