Jeg var idag forbi 3F som har overenskomsten de er under, og de sagde det samme.
Netop at i dagens danmark var det nok man havde sendt brevet, da man anså Post Danmark for pålidelig i rets-øjemed, hvilket jeg faktisk godt viste, men troede blot man tænkte anderledes når der var tale om medarbejdere.
Det er rart, hvis man kan stole på hinanden.
Men jeg har kendskab til i hvert fald 2 sager, hvor de danske domstole ikke har villet acceptere, at en advarsel blev sendt med anbefalet brev. Begrundelsen var, at lønmodtageren havde afgivet en troværdig forklaring på, at han ikke havde modtaget advis om det anbefalede brev, og dermed havde arbejdsgiveren ikke løftet bevisbyrden for, at det anbefalede brev var kommet frem (en advarsel er - på samme måde som en varsling af væsentlige ændringer - først bindende, når den er kommet frem til modtageren).
Derfor er vi gået over til at sende advarsler og andre "påkrav" med afleveringsattest. Så får vi dermed tilstrækkelig dokumentation for, at påkravet "kommer frem" - dvs. når afleveringsattesten kommer tilbage.
Jens.