Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afprøvning af produkter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Når jeg nu bestiller nogle nye ting hjem til min webshop, så er der nogle ting der bare kan oprettes og smides på siden, mens andre ting bliver nød til at afprøves og bruges for at lære dem nok at kende til at kunne yde god kundesupport.

Hvordan er reglerne for dette? Altså det er produkter som jeg ikke vil have købt privat hvis det ikke var fordi at jeg skulle kunne yde kundesupport. Men kan jeg stadig bare trække dem ud af regnskabet momsfrit og trække beløbet fra i regnskabet, eller ryger det ned under privatforbrug? Hvor går grænsen mellem privatforbrug og afprøvning?

Og hvilken konto vil i foreslå at bogførere det på, såfremt det ikke falder ind under privatforbrug?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:03

Er jeg virkelig den eneste der står med dilemmaet om hvornår man tager produkter til eget forbrug og hvornår man gør det for virksomhedens skyld, som afprøvning?

Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:34

Hej

Jeg ville bare trække dem ud og bogføre dem som den her afprøvning. Men det er hele tiden en afvejning af hvad der er rimeligt at afprøve (tror ikke du slipper afsted med at "afprøve" en kasse Tuborg 3 gange på en måned).

Der er kommet nogle nye skatteregler med beskatning af eget forbrug, hvor man vist bare beskattet af et helt bestemt beløb, hvis du bruger mindre end dette er det bare surt, er det mere er det bare fedt. Men spørg Skat.

/Kasper

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:01

Hej

Umiddelbart til jeg tro, at du kan bare kan beholde det hele under virksomheden hvis du afprøver produktet i en længere periode - for så bagefter at sætte det til salg for en mindre pris (demo produkt). Det forbliver så stadigvæk i virksomheden.

Men for den præcise juratekst bør du nok tage kontakt til en advokat, som kan fortælle dig meget mere specifikt omkring lige dine produkter og dine forhold. :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)