Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ImportPriser - told - skat-

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg overvejer at starte en butik - webshop til at starte - men hvad er der helt præcis af regler for told, skat og import?

Jeg skal sælge produkter der koster mellem 10-20 kr., og de er lavet i Asien. Det er autentiske krukker/bægere/askebægere osv. - "inventar/accesories" til huset.

Hvordan er det med alle disse beskatninger, told, skat og moms?

Hvis nogen har et link, eller kan forklare mig dette, vil jeg være evigt taknemmelig.

Mvh.

Petari 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal importere med henblik på videresalg, kræves at du er momsregistreres samt importørregistreres

Told: 12% af varens pris + fragt

Importgebyr: 160 kr

Desuden når du er momsregistreret samt importøreregistreret, så sparer du jo så også de 25% moms som private betaler.

Et eksempel på import kan således være at du køber varer for 3000 kr og fragten er 1000 kr, altså i alt 4000 kr. Du skal så betale 12% af de 4000 kr samt et importgebyr på 160 kr.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 17. Feb 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elias,

Der er lidt mere kompliceret end som så. Jannik har ret i hans beskrivelse af den toldmæssige behandling. Toldværdien inkludere også en evt. forsikring på varerne. 

Udover tolden kommer der et forhold vedr. importmomsen som du skal være opmærksom på. Når du importere varer fra steder udenfor EU, er du pligtig til at beregne importtold når du modtager varene. Teknisk set kan man sige, at du afregner momsen på sælgerens vegne. Men - fordi du er en momsplitig virksomhed - har du selvfølglig fradrag for momsen hvis varene skal anvedes i din virksomhed, således at transaktionen likviditetsmæssig kommer til at gå i nul. Men det er vigtigt, at begge transaktioner bogføres og registeres, som én "indgående" og én "udgående" transaktion. Også selvom det ikke udløser en decideret momsbetaling.

Dog vil der i tilfælde hvor anvendelsen(forbruget) af de indkøbte varer ikke giver ret til fradrag eller kun bgrænset fradrag skulle ske begrænsning i fradragsretten. Det kunne eks. være ved privat anvendelse, anvendelse som gave, repræsentationsformål e.l. I disse tilfælde skal købsfradraget begrænses. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jeg enig i. Jeg rettede kun på de 12%, da det bestemt ikke er alle produkter der har en toldsats på 12%.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret til jer alle sammen.

- Jeg er dog stadig lidt nysgerrig, da det vel at mærke er første gang.


Findes der guides herinde, eller skal man forhøre sig hos told og skat mht. hvordan opstarten forgår, hvilke papire og regnskaber man skal tage højde for, og samtidig nogle regler og betingelser for denne opstart?

Mvh::

Petari. 

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 129
Fra  www.Trendfighter.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

www.toldpriser.dk så går du under toldberegner  vupti 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)