Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor, samarbejdspartner eller..?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så kom der endnu et at disse: "jeg har fået en fantastisk ide" indlæg.

Jeg søger i første omgang et godt råd til hvordan jeg kommer videre med mit projekt. 7

Jeg har fået en ide indenfor software branchen, jeg tror kunne blive stor, naturligvis med det rette engagement, markedsføring og teknisk løsning. Jeg har desværre ikke de midler det kræver at ansætte programmører til at lave mit produkt, ej heller evnerne til selv at lave det tekniske. Når jeg hører Martin Thorborg fortælle om at Janus Friis brugte 4 år på at udvikle Skype, må jeg nok sige at det lyder som en ret stor udfordring, dog en udfordring jeg gerne tager op.

Som jeg ser det har jeg følgende muligheder.

1. Finde en samarbejdspartner der kan lave det tekniske. Jeg tror dog ikke at en person er nok til projektet så der skal under alle omstændigheder bruges penge.

2. Finde en investor. Jeg tror det er umuligt at finde en investor der vil risikere den form for kapital der skal til for at udvikle et stykke software af denne kaliber (ud fra at det tog 4 år at lave Skype f.eks.)

3. Finde en udviklingsvirksomhed der vil investere den tid de skal bruge på projektet, mod en vis procentdel ejerskab.

Hvad ville du gøre?

Mvh. Kim Villefrance

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:20

måske du kunne sælge ideen til dem der er klar til at lave den

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Skrevet kl. 16:32

Jeg tror det er ufatteligt svært at sælge en ide, og desuden vil jeg egentlig gerne selv følge ideen til dørs.

Tak for svaret.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Kim Villefrance:
Hvad ville du gøre?

Hvis jeg var dig ville jeg erkende at du aldrig nogen sinde får dette projekt lavet selv, da du som udgangspunkt mangler de tekniske kompetencer og den økonomiske formåen. 

Du skal derfor lægge alle dine kræfter i at lave forretningsplan, beregninger, powerpoints og den slags. Du skal lære at pitche din idé og præsentere den. Evt også en dejlig hjemmeside, men spar på pengene.

Herefter går du efter kapital hos nogle af de semi-offentlige fonde vi har i Danmark. Du kan ligeledes tilmelde dig selv diverse konkurrencer. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Skrevet kl. 22:59

Hej Jesper

Jeg er sikker på at du har ret i din betragtelse af at jeg aldrig selv ville kunne få projektet op at stå egenrådigt.

Tak for dine gode råd!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:03

Løsningen kunne måske være at betale for udvikling af en proof-of-concept version af produktet. Dvs. en version som blot demonstrer kernefunktioner og at produktet faktisk kan laves, og hvad brugeren vil opleve.

Det vil muligvis gøre det nemmere at finde investorer.

Mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Skrevet kl. 02:07

Tak for svar Carsten.

Hvor går man hen og får det lavet? Jeg mener hvem har erfaring indenfor dette område?

Mvh. Kim Villefrance

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:17

Det kommer lidt an på hvad projektet går ud på. Men mange freelance programmører eller software udviklere kan sikkert hjælpe. Du er da velkommen til at sende lidt info til mig, så kan jeg se om jeg kender en person eller et firma som kan give dig et tilbud.

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)