Hej Aminoer Man siger undertiden at valget af bil siger noget om ejeren og i visse tilfælde kan den bil, folk kommer kørende i, vel også påvirke førstehåndsindtrykket. Hvis en potentiel ny medarbejder kommer kørende til jobsamtalen i en ">BMW M3 GTS, er der chancer for at førstehåndsindtrykket bliver et andet, end hvis den potentielle medarbejder kommer i en ">Suzuki Swift. Men hvad betyder det så for en sælger? En tese kunne være, at hvis sælgeren kommer i en ">Mercedes C63 AMG, så opfatter den potentielle kunde at den pågældende virksomhed (som sælgeren repræsenterer) allerede er lidt for godt ved muffen og derfor i det mindste bør blive presset voldsomt på prisen - og hvis sælgeren alternativt kommer i en gammel ">Peugeot 205, så kunne den potentielle kunde måske blive usikker på, hvor veletableret (og evt. lukningstruet) den pågældende sælgers virksomhed mon er... Eller hvad? Er det sådan, man tænker? Har den bil, man kommer i, virkelig så stærk en effekt på førstehåndsindtrykket, eller? Hvad mener i? |
Hej Lars, i Danmark må du jo ikke være for godt kørende det ser ikke pænt ud. Men det siger bare rigtig meget hvilke bil man køre i. Jeg opfatter det som at det er en proffesionel virksomhed jeg handler med hvis jeg kan se ejeren har en ordentlig bil at køre i. I mine øjne viser det at den virksomhed ved hvad de laver og er gode til det.
Mvh. Jens