Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bil vs. førstehåndsindtryk?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Man siger undertiden at valget af bil siger noget om ejeren og i visse tilfælde kan den bil, folk kommer kørende i, vel også påvirke førstehåndsindtrykket.

Hvis en potentiel ny medarbejder kommer kørende til jobsamtalen i en ">BMW M3 GTS, er der chancer for at førstehåndsindtrykket bliver et andet, end hvis den potentielle medarbejder kommer i en ">Suzuki Swift.

Men hvad betyder det så for en sælger? En tese kunne være, at hvis sælgeren kommer i en ">Mercedes C63 AMG, så opfatter den potentielle kunde at den pågældende virksomhed (som sælgeren repræsenterer) allerede er lidt for godt ved muffen og derfor i det mindste bør blive presset voldsomt på prisen - og hvis sælgeren alternativt kommer i en gammel ">Peugeot 205, så kunne den potentielle kunde måske blive usikker på, hvor veletableret (og evt. lukningstruet) den pågældende sælgers virksomhed mon er...

Eller hvad? Er det sådan, man tænker? Har den bil, man kommer i, virkelig så stærk en effekt på førstehåndsindtrykket, eller? Hvad mener i?

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 13:30

Hej Lars, i Danmark må du jo ikke være for godt kørende det ser ikke pænt udWink. Men det siger bare rigtig meget hvilke bil man køre i. Jeg opfatter det som at det er en proffesionel virksomhed jeg handler med hvis jeg kan se ejeren har en ordentlig bil at køre i. I mine øjne viser det at den virksomhed ved hvad de laver og er gode til det.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 13:51

Oplevelser og erfaringer har vist mig, at det bedste er at møde op i en lidt konservativ designet bil, der ikke er prangende, eller for anonym i farven, ej er for billig eller dyr, men en god mellem ting.

Dog handler det jo selvfølgelig ikke kun om mærket for der er vi jo vidt forskellige af opfattelse af, hvad er stil eller kvalitet, hvad man er til og hvordan man opfatter dette..

Én ting som dog for mig at se er vigtigst er, at den er velholdt og ren og pæn, uanset mærket. Det viser for mig at man passer på sin investering og ikke har for travlt til at passe de små ting ind og jeg vil nok have mere tillid til denne.

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 13:56

Vores revisor køre i en hammerdyr Mercedes, måske vi skulle finde en ny revisor? Skype-BigSmile

Personligt er jeg ligeglad hvilken bil folk køre i, jeg kan for det meste vurdere prisen udfra produktet, og om den bør presses.

Fra Gadstrup
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 61
Fra  Livsglædecentret Skrevet kl. 14:05

Hej

Er der nogen der kigger efter hvad bil sælgeren kommer i?
Selv ser jeg aldrig hvad mine kunder kommer kørende i, jeg møder dem der vhor de er , og er produktet i orden, så er det vel det ..det kommer an på?

Susanne Mikaella
Livsglædecentret

prøv tantra - vejen til livsglæde, kærlighed og bedre sex

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:15

I Jylland tænker folk på det...

Jeg kørte på et tidspunkt i en Mercedes SLK 280 til et møde. Jeg var kunde ved den virksomhed jeg besøgte, men alle dem der ikke kendte mig troede at jeg var en smart sælger. Jeg fik at vide af en af deres sælgere at hele kontoret havde snakket om hvad det var for en smart ass der nu ville sælge dem noget Smile

På den anden side, kan du være sikker på at folk husker dig efter de er kommert over deres smerte i r..en

Mvh. Kim Villefrance

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:48

Mala:

Vores revisor køre i en hammerdyr Mercedes, måske vi skulle finde en ny revisor? Skype-BigSmile

Personligt er jeg ligeglad hvilken bil folk køre i, jeg kan for det meste vurdere prisen udfra produktet, og om den bør presses.

Lige præcis - Har af og til hørt udtrykket: "Nå, det er det revisorhonoraret bruges til!", hvortil svaret ganske kort har været: "Hvis dit honorar skulle anvendes, så var der ikke en gang råd til en cykel...".

Iøvrigt har jeg kun en Ford Mondeo, 3 år gammel.

Der er desværre mange, der stadig lægger vægt på de såkaldte førstehåndsindtryk, herunder transportmidler, påklædning m.v., men det er så kun et førstehåndsindtryk. De fleste vinder forhåbentlig ved et nærmere bekendtskab.

Tonny

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:39

Hvis jeg ser sælger, konsulent eller lignende køre i en fed bil, tænker jeg straks at han må være dygtig. Det med at få ondt i røven, eller tænke at ens penge ryger direkte i sælgerens bil er bare så dansk.

Firmaet jeg arbejder for benytter indimellem en konsulent som kører Ferrari, og alle synes bare at det er cool. Det er til gengæld typisk amerikansk - man kan glæde sig over andres succes.

Personligt er jeg total ligeglad med hvad folk tænker. Derfor valgte jeg også at købe min racer i den mest skrigende gule farve :-)

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)