jeg har lige lavet min webshop www.oproad.dk og er selv lige begyndt, så vil da gerne prøve at sige hvad jeg har gjort
- webshoppen (selvfølgelig) jeg har lavet min selv via shopify - domæne som skal peges mod din udbyder af webhotel - jeg har købt ved dandomain hvor jeg så også har købt DNS pegning
- du skal have betalingsmodul - jeg bruger ePay som koster 99 kr månedligt og 399 kr oprettelse + moms. - aftale med nets hvis du skal modtage dankort - koster 250 kr i oprettelse og 1000 kr årligt. internationale kort koster 3500 kr i oprettelse og 1000 kr årligt - alternativ er paypal. - du skal have dine leverandører på plads som jeg kan høre du er igang med.
- så er der alt det med SEO og markedsføring, men det kan komme efter du har lavet din webshop og er kommet igang.
Men først og fremmest skal du finde ud af, om du tror dit produkt kan sælges og om du kan komme ud til din målgruppe.
Oliver OP Road.
PS. håber du kunne bruge nogle af disse ting - det var i hvertfald lige hvad jeg kunne komme på. der er sikkert mere
Og så er der nogle krav (e-handelsloven, købeloven mv) til at du skal oplyse fx Handelsbetingelser og oplyse om priser mv. på websitet. Ligesom CVR, adresse, mail mv. skal fremgå tydeligt. Googl det :-)
Min plan var at starte en en lille webshop op via " dropshipping" princippet, da den ikke skal være min primære indkomst kilde. ( til at atsrte med)
1. Skal jeg moms registreres ? 2. Hvis ja, kan jeg så bruge samme cvr nr til flere webshops?? 3. mht DK kort indløsnings aftale, kan jeg bruge samme indløsnings aftale til flere webshops, eller skal der oprettes en indløsnings aftale til hver shop??