Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med alle jer her på Amino.

Jeg er en ung pige på 17 år, der i et par år nu har gået rundt med drømmen om at starte egen internetforretning. Branchen vil være hobbyartikler, nærmere betegnet kageudstyr. Jeg ved at der er et rimelig stort marked for det, specielt her, hvor jeg bor, hvor jeg så vil være den eneste.

Men jeg er lidt lost på HVORDAN jeg lige gør. Jeg skal have ordnet en hel masse, men hvad? Jeg synes at hver eneste gang jeg prøver at kigge på det, kan jeg ikke finde en samlet liste over hvad jeg skal have styr på, samt hvad reglerne er.

Håber der er nogen herinde, der kan hjælpe lidt.

Med venlig hilsen Tine

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 18:56

1. Du skal CVR-registreres

2. Du bør moms-registreres

3. Du skal registrere et domæne du kan sælge fra (og dertilhørende webhotel til dine filer)

4. Du skal opsætte din shop på et eksisterende CMS-system eller hyre nogen til at lave det hele fra bunden.

5. Du skal registrere dig hos en betalingsgatewayudbyder

6. Læg varer ind og fortæl offentligheden om din nystartede webshop :-)

Jeg antager du selv har styr på hvor du køber dine varer mv.

Jeg anbefaler dig også at du kontakter en der kan eller køber hjælp til bogholderi såfremt du ikke har viden om dette endnu.

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 19:00
Tilmeldt 15. Feb 12
Skrevet kl. 19:14

Tusind tak for hjælpen.

Bogføring har jeg en del kendskab til, via erhvervsøkonomi på gymnasiet, samt at min mor har et stort kendskab til det også. Så på det punkt føler jeg mig rimelig godt rustet.

Tilmeldt 15. Feb 12
Skrevet kl. 19:15

Tusind tak. Det vil jeg kigge nærmere på. :)

Forsat god aften.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Hej

Xpresso:
Jeg er en ung pige på 17 år, der i et par år nu har gået rundt med drømmen om at starte egen internetforretning

Du skal være opmærksom på at man skal være 18 år for umiddelbart at drive virksomhed i Danmark. Det er dog muligt at gå igang tidligere, hvis man har fået en dispensation fra Statsforvaltningen

Med hensyn til at blive klar til at drive virksomhed, så har de fleste kommuner en erhvervsforening, som typisk tilbyder gratis kurser for kommende iværksættere, som vil kunne give dig svar på mange af dine spørgsmål. Skat afholder ligelede gratis introduktionsaftener for iværksættere, hvor der primært er fokus på skat, moms og afgifter.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)