Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt af container til Thailand - Pris og evt deling?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal hen over sommeren, have sendt nogle flyttekasser og lidt andre ting til Thailand og har i den forbindelse nogle spørgsmål:

1. Hvad koster det at få sendt en 20" eller 40" fods container fra DK til Thailand? Har hørt om priser i 15-20.000 kroners lejet, men ved ikke om det er for en 20- eller 40" fods container.

2. Kan man sende mindre containere afsted, end en 20 fods?

3. Hvor lang tid tager det? Ca. 1 måned, eller...?

4. Kan I anbefale et seriøst firma, der er til at stole på, til opgaven? (Ikke et af de fup-firmaer, hvor containeren aldrig dukker op...)

5. Er der eventuelt nogen der er interesseret i at dele pladsen i containeren - og udgiften selvfølgelig Smile

6. Skal man betale told eller anden form for afgift af værdien af indholdet? (Personlige ejendele, dokumenter, møbler etc)
Håber at der er nogen herinde, der ved lidt herom? På forhånd tak for hjælpen! Wink
Dbh fra Jørgen
Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 09:28

Hej Jørgen

Du kan evt. prøve at kontakte ABS-Relocations jeg er sikker på at Per derfra kan give dig klar besked om alle spørgsmål du måtte have omkring flytning af gods til Thailand

Claus

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 10:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I forlængelse af svaret fra Claus, så kan jeg oplyse, at du skal betale importskatter af importerede ting, hvis du ikke har en arbejdstilladelse (husker ikke deadline).

Dog kan en Thai (kone) importere egendele en gang, hvis hun har boet i pågældende land.

Det siger derved sig selv, at det er noget forplumrende, hvis man deler en container, når man skal til at dække skatter eller penge til kagekassen, og når man max må indbringe et TV per person.

Hvis din container-partner har lavet en fejl i pakkelisterne, så kan I nok også komme op at skændes op, hvem der skal betale for konsekvenserne.

Det tager cirka 5 uger

Hilsen, Robert

Jørgen Linnet:

• Hvor lang tid tager det? Ca. 1 måned, eller...?

• Kan I anbefale et seriøst firma, der er til at stole på, til opgaven? (Ikke et af de fup-firmaer, hvor containeren aldrig dukker op...)

• Er der eventuelt nogen der er interesseret i at dele pladsen i containeren - og udgiften selvfølgelig Smile

• Skal man betale told eller anden form for afgift af værdien af indholdet? (Personlige ejendele, dokumenter, møbler etc)

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 10:42

Tak for info Robert
Så med andre ord, da vi begge har arbejds- og opholdstilladelse i Thailand, så skal vi ikke betale skat/afgift af indholdet? Ydermere har jeg en kone fra Thailand, som de sidste 7 år, har boet i DK. Da hun også flytter med tilbage til Thailand, så skulle det være helt gratis at sende lidt ejendele herned til Thailand? Det lyder skønt Smile

Dbh fra Jørgen 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 10:56

Claus Nielsen:

Hej Jørgen

Du kan evt. prøve at kontakte ABS-Relocations jeg er sikker på at Per derfra kan give dig klar besked om alle spørgsmål du måtte have omkring flytning af gods til Thailand

Claus

Hej Claus
Tak for anbefalingen. Jeg har sendt en forespørgsel til dem :o)

Dbh fra Jørgen 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:17
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 08:28

Hej Jørgen,

Toldere, især i havnene, i Thailand er noget af det mest korrupte, der findes i Thailand, så der er aldrig noget, som er sikkert, for vil de finde noget, så finder de noget.

Personligt tog jeg mine ting med herud ved at importere i min daværende Thai-kones navn, og der var kun småproblemer.

Hilsen, Robert

Jørgen Linnet:
Så med andre ord, da vi begge har arbejds- og opholdstilladelse i Thailand, så skal vi ikke betale skat/afgift af indholdet? Ydermere har jeg en kone fra Thailand, som de sidste 7 år, har boet i DK. Da hun også flytter med tilbage til Thailand, så skulle det være helt gratis at sende lidt ejendele herned til Thailand?

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 16:44

Robert Kronberg:

Hej Jørgen,

Toldere, især i havnene, i Thailand er noget af det mest korrupte, der findes i Thailand, så der er aldrig noget, som er sikkert, for vil de finde noget, så finder de noget.

Personligt tog jeg mine ting med herud ved at importere i min daværende Thai-kones navn, og der var kun småproblemer.

Okay, så hvis jeg skriver min thailandske kones navn på som afsender/modtager, så får vi forventeligt færre problemer i tolden? Så er det jo bare det vi skal gøre :o)

Dbh fra Jørgen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så er min container på vej mod Thailand, så nu håber jeg at det meste kommer frem i hel tilstand og at jeg undgår problemer med tolderne :o)

Jeg kan oplyse at prisen dør-til-dør fra Fredericia til Chonburi i Thailand, ligger på ca. kr. 25.000 for en 20" container og ca. kr. 40.000 for en 40" container, men som med alt andet, kan der sikkert findes både lidt billigere og lidt dyrere priser, men det ligger i det leje.

Dbh fra Jørgen 

Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:51

Vi ønsker en container med møbler til Bangkok fra Roskilde

oz8aek@gmail.com

Måske kunne man dele en transport

venlig hilsen

KjeldThorsen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)