Kære alle. Jeg mangler input til et forslag omkring provisionsløn. Kort fortalt har jeg et produkt der skal sælges i butikker. Her drejer det sig om gågader/centre. Jeg skal bruge 2-4 sælgere. Produktet koster kr. 3.500,- pr. enhed og kan tegnes pr. måned eller derover. For hver måned skal der sælges 25 enheder for at det kan løbe rundt. Jeg er klar over at man nok ikke finder en der kun vil være provisionslønnet. Der skal nok være en fast grundløn tilknyttet jobbet. Hvordan forholder jeg mig vedr. ovenstående. På forhånd tusinde tak.
Mvh. Palle |
Palle Zola Langvad:Kort fortalt har jeg et produkt der skal sælges i butikker. Her drejer det sig om gågader/centre. Jeg skal bruge 2-4 sælgere.
Produktet koster kr. 3.500,- pr. enhed og kan tegnes pr. måned eller derover. For hver måned skal der sælges 25 enheder for at det kan løbe rundt.
Jeg er klar over at man nok ikke finder en der kun vil være provisionslønnet. Der skal nok være en fast grundløn tilknyttet jobbet
Hej Palle
Du skal nok have lidt mere fakta på bordet for at komme videre
25 enheder a´ kr. 3500,- = kr. 87.500,- som minimum
Du snakker om 2-4 sælgere. Hvis de skal have f.eks. 22.500,- i løn som et forslag, har du en udgift på kr. 90.000,- - så det holder jo ikke.
Mit forslag er at du starter op med 1 ekstra ansat først. Om du skal op på kr. 25.000,- efter tre mdr. må du selv bedømme. Men kort sagt skal der sælges mindst 16 enheder ekstra af den nye sælger for at det kan svare sig. Så der er 3 mdr. prøvetid til at se om det går an..
Regnstykket kan så se således ud:
(25 enheder a´ kr. 3500,- = kr. 87.500,-) + (16 enheder a´ kr. 3.500,- = kr. 56.000) = kr. 143.500 Men du har også en medarbejder der skal have kr. 25.000,- + feriepenge mv..
Men et er givet... Den nye medarbejder skal kunne tjene sin løn ind selv.
mvh.
Michael