Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med provisionsløn?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Jeg mangler input til et forslag omkring provisionsløn.

Kort fortalt har jeg et produkt der skal sælges i butikker. Her drejer det sig om gågader/centre. Jeg skal bruge 2-4 sælgere.

Produktet koster kr. 3.500,- pr. enhed og kan tegnes pr. måned eller derover. For hver måned skal der sælges 25 enheder for at det kan løbe rundt.

Jeg er klar over at man nok ikke finder en der kun vil være provisionslønnet. Der skal nok være en fast grundløn tilknyttet jobbet.

Hvordan forholder jeg mig vedr. ovenstående.

På forhånd tusinde tak.

Mvh. Palle

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Palle Zola Langvad:

Kort fortalt har jeg et produkt der skal sælges i butikker. Her drejer det sig om gågader/centre. Jeg skal bruge 2-4 sælgere.

Produktet koster kr. 3.500,- pr. enhed og kan tegnes pr. måned eller derover. For hver måned skal der sælges 25 enheder for at det kan løbe rundt.

Jeg er klar over at man nok ikke finder en der kun vil være provisionslønnet. Der skal nok være en fast grundløn tilknyttet jobbet

Hej Palle

Du skal nok have lidt mere fakta på bordet for at komme videre

25 enheder a´  kr. 3500,-  = kr. 87.500,-  som minimum

Du snakker om 2-4 sælgere. Hvis de skal have f.eks. 22.500,- i løn som et forslag, har du en udgift på kr. 90.000,-   - så det holder jo ikke.

Mit forslag er at du starter op med 1 ekstra ansat først. Om du skal op på kr. 25.000,- efter tre mdr. må du selv bedømme. Men kort sagt skal der sælges mindst 16 enheder ekstra af den nye sælger for at det kan svare sig. Så der er 3 mdr. prøvetid til at se om det går an..

Regnstykket kan så se således ud:

(25 enheder a´ kr. 3500,- = kr. 87.500,-) + (16 enheder a´ kr. 3.500,- = kr. 56.000) =  kr. 143.500  Men du har også en medarbejder der skal have kr. 25.000,- + feriepenge mv..

Men et er givet... Den nye medarbejder skal kunne tjene sin løn ind selv.

mvh.

Michael 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:34

Hej Michael.

Tusinde tak for hurtig svar. Jeg var ikke konkret nok i mit første spørgsmål.

De 2 - 4 sælgere skal hver i sær kunne sælge de 25 enheder. Så altså kan vi gange med 2-4 alt efter hvor mange provisionssælgere jeg ansætter. Så 2 - 4 sælger skal ikke kun sælge 25 enheder. Hvis det er 2 skal der sælges 50 og 4 = 100 enheder.

Og på sigt skal hver sælger også kunne klare 2 byer. Jeg tror jeg vil bruge et callcenter for mødebookning.

Jeg havde faktisk kr. 10-12.000 i hovedet som grundløn. Så spørgsmålet er bare hvad provisionen skal være pr solgt enhed.

Endnu engang tak for dit svar.

De venligste hilsener

Palle

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 18:09

Hej Palle

Hvis du giver lidt flere oplysninger om dine produkter, er det nemmere at give et svar.
Kunne også være interessant at vide hvad årsagen er til at de skal sælge 25 stk. hver.
Good luck.

Hilsen

Rolf

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 20:52

Palle Zola Langvad:
Og på sigt skal hver sælger også kunne klare 2 byer.

Hej.

Den er altså ikke nem uden at kende mere til det. Skal det sælges I butikkerne eller TIL butikkerne? Jeg undrer mig meget over den jeg lige citerede der. Du mener at du vil kunne holde en sælger beskæftiget og ikke mindst sælgende hver måned i 1-2 byer?? Hvorlænge? Det lyder bare lidt underligt i mine ører. SÅ mange butikker er der jo ikke i en gågade, og da slet ikke når du fratrækker dem der ikke er relevante, og det er der nok nogen der ikke er uanset hvad det er du vil sælge.

Jeg laver selv mødebooking på netop butikker, og det tager altså ikke ret lang tid inden man har ringet alle i en by igennem.

/Jannie

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)