Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beregn toldsats

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lidt hjælp til beregning af toldsatsen på vare købt i kina.

 

Det drejer som et beløb af 1205$
fragten er 155 $

total 1360$

det bliver sendt med DHL.

er det en procent sats ?

 

kan dhl klare fortoldningen ?

 

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan de fleste men du kan ringe til dem og spørge.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

DHL klarer fortoldningen, og du skal betale told af varens pris + transport. Men toldsatsen afhænger fuldstændigt af varen. Der er - så vídt jeg ved - også antidumping told på visse varetyper fra Kina. Så du får det bedste svar ved at ringe til told og skat. Hvis du har bestilt varen privat, kommer der også moms på, den beregnes af varens pris + fragt + told.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldsatsen varierer alt efter hvad du har købt. Så du skal enten finde toldtariffen selv på SKAT's hjemmeside, eller du kan kontakte dem og få en skriftlig bindende toldsats. Gør du det, vil du være på den helt sikre side.

DHL burde kunne klare fortoldningen. Husk på, at hvis du importerer med henblik på videresalg skal dit CVR-nummer importørregistreres. Dette kan du gøre med et par klik på virk.dk Smile

Held og lykke med det!

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør det let for dig selv, få en HS Code (customs code) hos din afsender, så kan de se toldsatsen på VITA systemet hos skat.

Men hvis den er undervejs med DHL kurer så laver de alligevel fortoldningen i dit navn, og får som regel en kopi til dit momsregnskab....

Kostpris+Fragt=Toldværdi som du ganger med toldsatsen fra VITA også momser du hele beløbet til sidst...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:
så kan de se toldsatsen på VITA systemet hos skat.

VITA er ikke noget godt at se toldsatser, det viser heller intet om antidumpningstold.

De aktuelle toldsatser samt evt. antidumpningstold  kan ses her   tarif.skat.dk

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

VITA er ganske udemærket hvis man kan finde ud af at bruge det, men der er da helst sikkert flere måder at gøre det på....

I dette tilfælde er det jo DHL der nok laver det alligevel... så det kører sin skæve gang... Big Smile

Sidst men ikke mindst, så var det jo toldsatsen der blev omtalt og ikke anti dumping told, licenser m.m. så udgangspunktet er reglen ikke undtagelsen, selvom det selvfølgelig skal være i orden.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

VITA er ganske udemærket hvis man kan finde ud af at bruge det, men der er da helst sikkert flere måder at gøre det på....

Så er det da mærkeligt at SKAT  så anbefaler deres toldtarif frem for eVITA.  Toldtariffen er konstant  updodate med både oplyser om toldsatsen samt evt antidumpningstold.  Antidumpningstolden lige så vigtigt som toldsatsen!

 

Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har DHL helt sikkert styr på...

Til en indikation som i det forespurgte tilfælde er det jo fint, og til at bruge for menigmand....

Du og jeg så kan lege i den anden tarif når vi keder os er noget andet og Skulle jeg gøre alt hvad Skat anbefaler, kunne jeg sidde med offentlige dokumenter 25 timer i døgnet ;-)

Keep it simple...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)