Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du en mening om journalistik?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Tønder
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er igang med min store opgave på HHX, nemlig Studieretningsprojektet (SRP).

Jeg føler egentlig at min opgaveformulering ligger op til en lille debat, som jeg fint synes vi kan køre lidt herinde.

Først of fremmest, skal jeg redegøre for, hvordan journalistik har udviklet sig set i lyset af internettets udvikling.

Derudover skal jeg vurdere, hvilken betydning det har på journalisten, nyhedsbureauet, redaktionen, indbyggeren og demokratiet generelt, at vi alle i dag løber rundt med et kamera ved hånden.

I selve analysedelen, skal jeg analysere BT TV's website + 2,3 videoer fra BT TV. Med hensyn til analysen af websitet, kunne jeg godt tænke mig at vide, om der var nogle her inde, som har gode modeller til analyse af brugervenlighed og design. Men lad redegørelsen og vurderingen være knudepunktet for denne debat.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Bedste hilsner
Nichlas 

Fra Tønder
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:49

okay - jeg har måske ikke gjort det klart nok, hvad det egentlig er jeg vil.

Jeg vil gerne høre, hvilken effekt du mener internettet har haft på journalistik. Det kunne være overgangen fra traditionel journalistik til det digitale (online). Måske hvilken betydning det har, at internettet er en stor "ting" med alverdens informationer, og derved kan journalisterne finde rigtig mange oplysninger (baggrundsviden)

Den med at vi alle i dag går rundt med et kamera ved hånden, er selvfølgelig vores mobil. Hvad betyder det for journalistik. Bedre dækning af en begivenhed?

Jeg vil gerne være ærlig at indrømme, at dette indlæg også er en inspiration til min opgave. Derfor synes jeg det ville være fedt, hvis i ville være med til at komme med jeres holdninger.

Bedste hilsner
Nichlas 

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 17:17

Kort svar....

Journalisterne er efter min mening under større tidspres nu end tidligere, da historien forventes at ligge på nettet 1/2 time efter begivenheden er indtrådt. Derfor bliver de ofte mere påtrængende, for at have "et eller andet" til nettet inden kl. 19.00.... Det gør desværre at de griber efter halve historier, der dagene efter rettes til. Alt efter hvilken type historie der er tale om, savner jeg personligt at der er gået mere i dybden med tingene. At historien har fået sjæl og liv..  Men hellere en halv sandhed på bordet i dag - end den hele i morgen - da det jo gælder om at være først med nyheden.. 

Søs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)